Luftpump i akvarium med mycket växter?

fisk111

Trådstartare
Hej, jag undra ifall ett akvarium med en hel del växter producerar tillräckligt med syre för att kunna användas till fiskar utan en luftpump eller ska man ha en luftpump ändå?

Har ett 200L akvarium som har kanske 2/3 delar med växter.

Hej, jag undra ifall ett akvarium med en hel del växter producerar tillräckligt med syre för att kunna användas till fiskar utan en luftpump eller ska man ha en luftpump ändå?

Har ett 200L akvarium som har kanske 2/3 delar med växter.

Är det filter du tänker på? Filtrets primära uppgift är ju att filtrera vattnet, inte att syresätta det även om det är en bra sekundär effekt.

Det är en luftpump med syresten som jag tänker på. Alltså som tillsätter syre (bubblor).
Så länge man placerar filtret så att utflödet skapar gott om ytrörelse behövs ingen luftpump/bubblor. De är mest för syns skull om man tycker att det är dekorativt.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 095
Senast: Red_Chili
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 738
Senast: Krålus
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka