Ludvika eller Borlänge.

Ariane

Trådstartare
En tågresa i landet ger mig möjligheten att tillbringa en dryg timme i Ludvika eller Borlänge i väntan på ett annat tåg för fortsatt färd. Resan kommer att ske på en lördag eller söndag tillsammans med ett barn som behöver äta något under denna timme.
Har någon av stationerna någonting ätbart inom kort gångavstånd på en helg? Barnet överlever på korv om det kniper ;)

@Ariane: Ingendera... :crazy: ;) :D

Nej, seriöst. Borlänge är bättre för den är nyrenoverad och det finns minst två ställen att äta på i själva stationen. Jag är inte ens säker på att Ludvika har någon servering.

Helt rätt val.
Det försigår saker i Ludvika, som man inte vill uppleva med en barnfamilj:
mcdonald.gif

Hamnar man i Ludvika så finns ju Bk's (Bergslagskonditoriet) på andra sidan gångtunneln vid stationen som går över vägen. Dom har både lättare mat förutom glass och fika då såklart, (bakad potatis, olika smörgåsar och varma smörgåsar, tacotallrik osv), dessutom fullständiga rättigheter. Mitt emot där finns Subway. Det är väl dom två som ligger absolut närmast, men då får man som sagt ta sig från stationen men det är nog inte ens 600 meter att gå :p

Jag vet inget om Ludvika men Borlänge är den i särklass tristaste byhåla som jag någonsin varit i :wtf:
Finns inget där förutom en pressbyrån och ett litet cafe typ. Kupolen finns ju på 5 minuters promenad förvisso men som sagt, sjukligt tråkigt ställe!

En tågresa i landet ger mig möjligheten att tillbringa en dryg timme i Ludvika eller Borlänge i väntan på ett annat tåg för fortsatt färd. Resan kommer att ske på en lördag eller söndag tillsammans med ett barn som behöver äta något under denna timme.
Har någon av stationerna någonting ätbart inom kort gångavstånd på en helg? Barnet överlever på korv om det kniper ;)
I Borlänge har du ju Kupolen bara några minuters gångväg från station, med massor av mat och shopping :) Ludvika har jag bara åkt igenom men ser inte så kul ut, Borlänge är ju en större stad iaf :)

Jag vet inget om Ludvika men Borlänge är den i särklass tristaste byhåla som jag någonsin varit i :wtf:
Finns inget där förutom en pressbyrån och ett litet cafe typ. Kupolen finns ju på 5 minuters promenad förvisso men som sagt, sjukligt tråkigt ställe!
Fanns ganska bra mat på det lilla caféet när jag var där senast. Vad behöver du för att slå ihjäl en timme för tågbyte menar du?!

Det lilla caféet brukar dock inte vara så väldigt öppet på helgerna... Helt stängt på söndagar om jag inte minns fel. Det finns dock ett lite mindre trevligt kebabställe som verkar ha öppet för jämnan.
I Ludvika finns ingen mat på själva stationen.

Borlänge har fördelen med närheten till Kupolen, dock ligger Ludvikas stationen lite finare till med sjön alldeles bakom. Restaurang Piren som ligger där vid vattnet kan faktiskt vara riktigt trevlig.

Hamnar man i Ludvika så finns ju Bk's (Bergslagskonditoriet) på andra sidan gångtunneln vid stationen som går över vägen. Dom har både lättare mat förutom glass och fika då såklart, (bakad potatis, olika smörgåsar och varma smörgåsar, tacotallrik osv), dessutom fullständiga rättigheter. Mitt emot där finns Subway. Det är väl dom två som ligger absolut närmast, men då får man som sagt ta sig från stationen men det är nog inte ens 600 meter att gå :p

Närmare 60 m skulle jag nästan säga. :D

De har nyligen byggt om stationen (inte för att jag egentligen har behov av att försvara Borlänge, go Falun liksom, men Ludvika är värre).

De har nyligen byggt om stationen (inte för att jag egentligen har behov av att försvara Borlänge, go Falun liksom, men Ludvika är värre).

Jag var där senast i mars, efter det har de väl inte byggt om?
Mitt jobbs huvudkontor ligger i Borlänge så jag är tyvärr tvingad att vistas i den gudsförgätna hålan lite då och då :yuck:

Oj här var det illa prat om mitt Borlänge. Över 50 000 invånare har vi här. Jämföra Borlänge och Ludvika förstår jag inte ens hur man kan ha svårt att välja :angel: Ludvika där kan man snacka om liten byhåla. Borlänge har ett oturligt utbud sett till storleken. Du har kupolen och ikea på gångavstånd. Centrum ligger ännu närmare där är det inte lika mycket action men du har några fik tex freshbar som har dom godaste belgiska våfflorna :d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka