Luddig dressyrgjord

Fiorano

Trådstartare
Är på jakt efter en dressyrgjord med fast ludd, helt nån helt i syntet. De jag sett med läder och fårskinn är så förskräckligt klumpiga. Ska förstås inte kosta en förmögenhet heller. Och den ska finnas i 50 cm.

Nån som har tips på vilket märke jag ska söka efter?

Jag har en med fårskinn från BR som jag gillar, vettigt pris också, tror jag gav 600kr för den på Falsterbo.

Är på jakt efter en dressyrgjord med fast ludd, helt nån helt i syntet. De jag sett med läder och fårskinn är så förskräckligt klumpiga. Ska förstås inte kosta en förmögenhet heller. Och den ska finnas i 50 cm.

Nån som har tips på vilket märke jag ska söka efter?

Såg någon sån på granngården häromdagen. Kollade dock inte prislapp. :)

Jag har en sådan här från Protector. Billig modell med teddyfoder. Inte speciellt "fancy", men supermjuk till en häst som väldigt lätt får skav. Minns tyvärr inte var jag har köpt den!

@Fiorano Synd att jag inte kommer ihåg var jag köpte den! Du kanske kan googla Protector+dressyrgjord?
Jag har haft min i ett par år nu, till en Lipizzaner som fick skav av alla andra gjordar som jag testade till henne, även de med fårskinn. Men den här fungerar riktigt bra, och har hållit förvånansvärt bra också (trots att den var billig!)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 748
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en axelremsväska. En helt vanlig, gärna läderväska, utan krusiduller. Inga tofsar, inte en massa ytterfack, inga...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka