Lucern märken..

H

Havregryn

Vilka lucern märken finns de att få tag på här i sverige (närmare bestämt, skåne)

Krafft och kvarnby är dem jag känner till finns de mer?

Sv: Lucern märken..

i hästaffären här så fanns det nått danskt lusern så det borde ju gå att få tag på i skåne oxå..

Dangrönt finns ja.
Men de tar 164 kr för 20 kg,
medans krafft tar 155 kr för 25 kg!

Lantmännen, ursäkta....granngården och vår lokala kvarn.
Var det dyrt?

Dangrönt kostade ca 120 kr för en säck lusernpellets när vi köpte det sist på City Gros tror jag det heter. Det är en "vanlig" stormarknad. Jag har för mig att säcken innehåller 25 eller 30 kg.
Kraffts luserpellets har jag aldrig köpt. Däremot ger jag lite av deras lusernhack. Det köper jag på Granngården. Jag har inte vågat kolla vad det kostar nu. Jag köper inte så mkt av hacket.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 225
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 158
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
795
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka