Lövsugare uthyres!

J

Jagga

Vad är det som gör att min häst blir fullkomligt lyrisk på hösten, när almarna släpper sina löv. Han blir som en dammsugare, far runt och äter dessa löv allt eftersom de blåser in på stallplanen. Vad innehåller de för speciellt som inte andra löv har?!!

Min är likadan fast med Ask löv. Hon är heltokig i dom och stannar hela tiden på väg in från hagen.

Vet att man åtminstone förr i tiden "hamlade" (beskar) askar för djurfoder. Våra hästar är också helt galna i asklöv.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 844
Senast: Twihard
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama