Hej jag behöver tips på hur man kan göra om man vill ha slowfeedingnät i boxen till hästen men man vill ha det så gott som riskfritt att fastna i det då hästen har skor och 4 brodd på alla fyra.
Vill även att hästen ska äta i en naturlig ätställning...
Har ni något tips på hur man kan bygga någon låda eller nåt runt om nätet?
Eller ska jag hänga upp det och ge bara lite av höet i det och hoppas på att hon inte tar skada av att äta lite hö i dålig vinkel.
Vi har hönät i hagen också men där har vi en låda som nätet hänger i så där får dom äta i någorlunda normal ätvinkel..
Jag har börjat blanda ut höet med halm nu då min häst är lättfödd.
Det är kornhalm då det är det enda som går att få tag på här omkring.
Jag har hört både fördelar och nackdelar om det..
Inatt för första gången jag gav henne det och då gav jag henne 3 kg hö och 1 kg halm på kvällen och på morgonen var nästan allt halm kvar..
Tycker hon inte om den här halmen?
Är det okej att fortsätta ge henne så för om hon vill tugga så kan hon ju göra det, det väljer hon ju själv?
Eller kommer hon låta bli att äta halmen så hennes tuggbehov endå inte blir tillgodosett?
Vill även att hästen ska äta i en naturlig ätställning...
Har ni något tips på hur man kan bygga någon låda eller nåt runt om nätet?
Eller ska jag hänga upp det och ge bara lite av höet i det och hoppas på att hon inte tar skada av att äta lite hö i dålig vinkel.
Vi har hönät i hagen också men där har vi en låda som nätet hänger i så där får dom äta i någorlunda normal ätvinkel..
Jag har börjat blanda ut höet med halm nu då min häst är lättfödd.
Det är kornhalm då det är det enda som går att få tag på här omkring.
Jag har hört både fördelar och nackdelar om det..
Inatt för första gången jag gav henne det och då gav jag henne 3 kg hö och 1 kg halm på kvällen och på morgonen var nästan allt halm kvar..
Tycker hon inte om den här halmen?
Är det okej att fortsätta ge henne så för om hon vill tugga så kan hon ju göra det, det väljer hon ju själv?
Eller kommer hon låta bli att äta halmen så hennes tuggbehov endå inte blir tillgodosett?