U
underbarasteponny
ska bli skötare på en shettis i stallet till hösten, hon är inte alls mkt hanterad det senaste åren men hon är väldigt snäll och tillgiven och förstår snabbt hur man menar.
men hon skiljer sig från andra hästar i hanteringen! (dom jag stött på)
här kommer ett "problem" jag gärna vill ha hjälp med!
jag vill kunna löslongera henne men hon är väldigt ouppmärkssam på mig i lina och när hon är lös följer hon mig inte, har jobbat lite med detta att visa vem som är ledaren osv osv men det funkar inte
jag känner fortfarande att hon respekterar mig men på "fel" sätt.
nu vill jag ha tipps på övningar som hon måste lyssna på mig för att förstå och inte kunna smita undan.
har lyckats lära henne att komma in till mig (när jag har henne í lina) när jag bugar.
kan tillägga att hon ignorerar långpisk spö tills man använder det på henne.(vilket jag givet vis inte kan göra) så vad gör man?
men hon skiljer sig från andra hästar i hanteringen! (dom jag stött på)
här kommer ett "problem" jag gärna vill ha hjälp med!
jag vill kunna löslongera henne men hon är väldigt ouppmärkssam på mig i lina och när hon är lös följer hon mig inte, har jobbat lite med detta att visa vem som är ledaren osv osv men det funkar inte
jag känner fortfarande att hon respekterar mig men på "fel" sätt.
nu vill jag ha tipps på övningar som hon måste lyssna på mig för att förstå och inte kunna smita undan.
har lyckats lära henne att komma in till mig (när jag har henne í lina) när jag bugar.
kan tillägga att hon ignorerar långpisk spö tills man använder det på henne.(vilket jag givet vis inte kan göra) så vad gör man?