Löshoppningsbilder!

Novelette

Trådstartare
Så! Nu ska ni få bedöma ;) min sötnos lite!
Vad tycker ni om hennes stil?
Bakgrundsfakta: från 16:e april, Ettan är här 1år och 8mån, gråa papper pga pappan ej godkänd...farfar Robin Z och morfar Neapel 626, mäter 1,53m ca 3veckor efter att korten togs:
050416_051.JPG

050416_052.JPG

Där hoppar hon 1m. Det är andra gången vi löshoppar henne och första gången och enda (hittils) gången hon hoppat så högt. :love:

Sv: Löshoppningsbilder!

Hej!
Oj vad vilken fin häst och vad högt hon hoppar!
Min tvåring har också bara löshoppat 2 ggr, mest kryss och något räcke på ca 80 cm kanske. Men det är kul när de fattar, nu behöver jag bara släppa honom på paddocken och smacka så springer han själv upp till öppningen/slussen in i löshoppningsbanan och galopperar mot hindret. Men nu är han på bete det lilla livet, så nu har jag sett att han och kompisen hoppar lite stockar och stenar i hagen, de lär sig fort :)

Tycker det ser ganska trevligt ut. Hon verkar ha ganska bra benteknik som säkert bli ännu bättre med mer rutin. Kunde dock önska att hon använde sin rygg lite mer och välvde sig över hindret.

Hon är jättefin! en riktigt svart diamant :)
Hon hoppar trevligt, men jag skulle vilja ha mer rygg i sprången så hon blir mer "ostbåge" över hindret och inte ser så spännd ut i sina språng.

Ja, hon är fin men upphoppet ser lite stelt ut. Behöver som alal andra sagt, välva sin rygg och sänka huvudet en aning. Jag tycker kankse inte du ska hoppa sådana höjder när hon bara hoppat två gånger och inte ens är två år än. Även om hon kan, så är det bättre att hon tycker det är kul och ENKELT i början.

Jätt fin :love:

som alla andra oxå har sakt, skulle önska att hon använde ryggen mer å sänkte huvudet, men det kommer nog ;)

Är det högt?
Hon tyckte det var skitkul verkade det som. När hon hoppade lägre så hoppade hon ändå så högt så jag tänkte att det nog inte skulle skada.
En vecka efter var jag o en kompis med våra hästar i paddocken och skulle låta dem springa fritt och fick för oss att bygga upp två hinder. Kompisens häst hoppade lite medans jag stod o gosade med min tös en stund o helt plötsligt bränner hon iväg i full galopp o hoppar först det ena o sedan det andra hindret o sen kommer hon tillbaka till mig o pustar ut...jag vart helt paff... :rofl:

Till alla: är detta med ryggen något som hon kan utveckla med rutin precis som benen??

JÄTTE SÖT, jag tycker inte du skall rycka upp dig allt för mycket på tekniken den är ju inte så gammal än mycket förändras sen så är det mer viljan som är viktig i hoppningen, det kan ändra sig när hon har lite mer rutin och känner att hon inte behöver hoppa jäte högt över och kan slappna av mer för det inte är så läskigt.

Hon har ju bra med luft i mellan sig och bomarna så det med höjder i framtiden kommer nog inte bli ngra större problem med lite mer träning.

Novelette skrev:
Till alla: är detta med ryggen något som hon kan utveckla med rutin precis som benen??

Njä vill jag nog säga, har det inte det från början är det svårt att få dem att göra det.

Hästar som hoppar med högt huvud gör oftast det hela livet, men det betyder absolut inte att det skulle göra dem till sämre hopphäst bara att de kan få det lite svårare.

Fin häst!

Nu när du säger det så kom jag att tänka på att hon alltid bär huvudet väldigt högt.

När jag tömkör eller när hon är ute i hagen(och inte betar då ;) )...kan det ha nåt med varann att göra?
Vad är det som gör att vissa har högre hållning än andra?

Hon hoppade fint tycker jag, bra teknik säger jag med mitt otränade öga. :) Fin häst förövrigt

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka