E

Emmaaaaa_

Hej
Jag har en medryttarhäst, som jag haft i ca 1 år och som jag nu vill börja löshoppa.

Eftersom jag gått på ridskola har jag aldrig löshoppat men nu har vi haft en massa föreläsningar och fått en hum om hur jag ska göra med mig häst.
MEN
jag har inget ridhus, bara en paddock.
Sedan har jag inte så många hinderstöd, så jag kan inte ha band runt om, hur långt måste man ha banden om man ska hoppa?

Ägaren pratar aldrig med oss, de dagar vi är där, så det är lite svårt att få hjälp av henne, kan ni hjälpa mig?

Sv: Löshoppa

Börja med att prata med ägaren så att hon tycker att det är okej :)
Hon kanske även har nåt tips om hur hon brukar göra?

Testa att löshoppa utan linor runt om. Ha bara ett hinder och en pisk att vifta lite smått med (eller använd rösten om hästen är uppmärksam på den)
Jag brukar nästan aldrig använda linor när jag löshoppar hästar, det går lika bra ändå :bump:

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 672
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: Raderad medlem 148240
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.