löshoppa!

S

suzukits

Jag har en 3årig (2,5) russ hingst som jag tränar för ponnytrav. Nu undrar jag om det är skadligt om man löshoppar en så pass ung häst? Alltså någon Enstaka gång för variation skull..
Vilka höjder?
Hur länge?
hm.. jag tror det var alla frågor! :)

Det är absolut inte skadligt att göra det enstaka gånger :).Vi gör det med fölungarna och det är mycket uppskattat :D. Om du håller dig till några få språng på lägre höjder så är det enbart nyttigt. Jag antar att din ponny är född -01 vilket gör den till just 3 år, då finns det ju talangjakter som bedöms med löshoppning, så åldern behöver du inte oroa dig för. Ta det dock lugnt i början tills ni är mer vana.

Liknande trådar

Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
680
Senast: tara
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 050
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka