Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är en rimlig månadshyra för en shettis på lösdrift?
Hö, strö, ligghall, mockning, tillsyn ingår. Bra elstaket.
14 km från centrala Göteborg, Paddock och ridhus 15 min promenad bort.
Finns inget och jämföra med här, varken lösdrift eller shettisar.
Jag betalde 1500 (för några år sen, nu är det 2000) 2,5 mil från Sthlm innerstad o då fanns paddock på gården, för storhäst på fri tillgång. Så 2500 för shettis (500 kr i hökostnad för shettis ungefär kan jag tänka mig), känns dyrt. Eller ja, jag tror ingen vill betala det tyvärr. Så vill man ha inackorderingar tror jag det blir för mkt.Runt 2500 kan jag tycka är rimligt. Det är trots allt nära centrum (och en storstad, inte en håla) och mycket ingår.
Samma här. Om det fanns t.ex. shettisboxar förstår jag om kostnaden är mindre (eftersom boxarna måste bli uthyrda till en shettis), men annars kan de "lika gärna" ta in en större häst och få fullt betalt än att sänka priset för att ponnyn är mindre.I de flesta stall/lösdrifter häromkring får en betala lika mycket för shettis som för annan häst. Det verkar vara ganska vanligt att kostnaden för ponny är ett par-några hundringar lägre än för stor häst, om stallet har boxar "i båda storlekarna" (i annat fall verkar det vara en prislapp som gäller, oavsett storlek..). Men jag har helt ärligt inte stött på ett ställe som tar mindre för en shettis än för min fjordvalack (D-ponny) t.ex. Nu bor jag iofs i en helt annan ände av landet
Vi hyr ut för 1200:-/månad,oavsett storlek på hästen,då ingår hösilage och halm. 600:- under juni,juli,augusti. Däremot så hjälps vi alla åt att packa hö (vi portionerar ut hö med hjälp av timer) och mocka ur bajset i ligghallen,så det krävs att man iallafall är dit nån dag i veckan,så det är ingen lösdrift där man tex "dumpar" sin häst som man inte har tid för. Bor i Dalarna, ridavstånd (ca 30 min) till ridklubb och hästbad. Tillgång till liten ridbana.
Oj, nån dag i veckan tycker jag låter som att man har dumpat av hästen.