Lös mage av mineraler,vad göra?

ankic

Trådstartare
Har haft långvariga problem med våran hästs mage , för 4 veckor sedan tog jag bort mineralerna ( miner blå 60g) och började ge microbalans . Magen stabiliserade sig ganska snabbt .
Inget annat preparat har fungerat helt ,men med microbalansen har han blivit helt bra . Jag ger ännu detta.
I torsdags tänkte jag att jag skulle sätta tillbaka mineralerna i foderststen , men det misslyckades. Halvfast i magen i går och i dag hade det runnit + att han fått tillbaka gaser i magen ( fisandet)
Finns det ngt annat att ge för att han ska få i sig Ca, fosfor,Mg ,Selen.

Sv: Lös mage av mineraler,vad göra?

Vad har du för mineralvärden i ditt grovfoder? Det kan ju vara så att det täcker hästens behov...

Alla helfoder innehåller ju mer eller mindre mineraler. Lucern innehåller mycket Ca, vetekli mycket P och Mg. Tokosel finns på apoteket för selenet. Sedan finns det ju ganska många andra fabrikat av mineralfoder, t.ex. Hippo och Effekt, kan finnas något där som passar.
//marti

Liknande trådar

Foder & Strö Fundering. Har två minisar här hemma. Båda är lösa i magen. Detta pga grovfodert. De går på fri tillgång och det är plastat hö. Den...
Svar
17
· Visningar
1 476
Senast: MaRomer
·
Övr. Hund Jag passar min kompis labrador på sex månader, ska ha honom en vecka. Det är bara det att han är lös i magen fram och tillbaka, vissa...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: bubbel
·
F
Foder & Strö Finns det någon som kan hjälpa mej med att säga om detta är bra eller dåligt?? Analysrapporten säger följande om mitt hösilage...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: nipa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama