Jag såg att det fanns en tråd redan som hade den rubriken.
mitt varmblod är VÄLDIGT lös i magen spec. vid ridning eller om jag är ute och går med honom. Igår va vi i ridhuset och då rann den som från en kran.
Jag har blött upp ALLT han foder och vi står i kallstall så jag antog att det var att fodret frös till is innan dom kom in så jag sluta med blött foder(endå samma) men det visar sig inte vara nå bättre.
Sen fundera jag på om det var vattnet som var ute i hagen som frös så dom åt snö och greja när dom blev törstig men vattnet är inte fryst...
Dom är nyligen avmaskade allihopa.
Vad kan det vara?
Lite saker som jag kan testa är alltid välkommet!
Tacksam för så mycket svar som möjligt.
mitt varmblod är VÄLDIGT lös i magen spec. vid ridning eller om jag är ute och går med honom. Igår va vi i ridhuset och då rann den som från en kran.
Jag har blött upp ALLT han foder och vi står i kallstall så jag antog att det var att fodret frös till is innan dom kom in så jag sluta med blött foder(endå samma) men det visar sig inte vara nå bättre.
Sen fundera jag på om det var vattnet som var ute i hagen som frös så dom åt snö och greja när dom blev törstig men vattnet är inte fryst...
Dom är nyligen avmaskade allihopa.
Vad kan det vara?
Lite saker som jag kan testa är alltid välkommet!
Tacksam för så mycket svar som möjligt.
P.S
Tycker man att det låter dumt de den andra skriver så skriv inte det i tråden, för hela tråden blir till sist en tjafs tråd och jag vill inte sitta och gallra igenom alla inlägg för att få svar på fråga när 90% av alla är tjafs mellan varandra och 10% det man vela ha svar på.Tack på för hand till er som förstår!