Löptik och trapphus?!

Sannahe

Trådstartare
Ni som har löptikar och bor i lägenhet, hur gör ni städar ni trapphuset?
Har en ganska stor hund och ibland kommer det lite blod droppar i trappen skulle ni ha torkat upp det eller låtit det ligga?

Sv: Löptik och trapphus?!

Det är väl klart att man torkar upp det??

Lika mycket som att annat som man skräpar ner mer än normalt i gemensamma utrymmen ser man till att städa bort.

Det kanske även bor hanhundar i huset? Isf kan det ju vara schysst att tänka på dem och deras ägare..

Senast ändrad:

Att man ens kan tänka tanken att låta det ligga :eek:
Torka upp eller använd tikskydd.

Allvarligt?

Det är väl självklart att man torkar upp blod!! :yuck:

Oavsett om det kommer från hund, folk eller annat.

Har inte skrivit hur jag gör;)
Men självklart torkar jag upp också men mötte en granne när jag stod å putsa golvet som undra vad jag gjorde och enligt han så var det inte alls så noga att torka upp.
Enligt han så gjorde det inget och menade att alla hade skor å mina små blod droppar hade ingen lagt märke till ändå.
För inte var det någon annan som städa efter sig å sin lera :wtf:

Helt ärligt skulle jag nog inte ens märka om hunden fällde några droppar i trapphuset och således skulle det få ligga.

Om någon annan droppat några droppar skulle jag nog inte se det heller. Det är inte direkt så att jag studerar golvet i trappen.

Torkar också upp, men bor på första våningen och det händer rätt sällan att det droppar blod precis när vi går i trappan. Däremot drar vi in mer grus, lera och vid fällning, även lite päls som samlas i hörnen. Så mellan varven brukar jag gå ut med en sopborste när det börjar synas att det är min skit, så att säga.

Helt ärligt skulle jag nog inte ens märka om hunden fällde några droppar i trapphuset och således skulle det få ligga.

Om någon annan droppat några droppar skulle jag nog inte se det heller. Det är inte direkt så att jag studerar golvet i trappen.

Instämmer.

Kan dock tillägga att mina hundar blöder så lite vid löp att jag inte behöver skura inomhus oftare än 1-2 gånger per löp trots att de inte har löptikskydd och vi inte bor stort alls. Hade man haft en hund som orsakade blodbad och det blev mer fläckar än droppar i porten så blir det ju lite annan sak.

Jag har dock aldrig torkat bloddroppar i porten och ingen har någonsin klagat trots att jag är den enda här som har hund. Grannarna brukar tvärt om berömma mig för att vara så skötsam och ha så väluppfostrade och ordentliga hundar varje(!) gång jag möter någon av dem. De blir så glada bara för att mina hundar inte rusar runt och skäller så fort de ser en människa ;)

Jag tänkte precis samma sak...

Ni som har löptikar och bor i lägenhet, hur gör ni städar ni trapphuset?
Har en ganska stor hund och ibland kommer det lite blod droppar i trappen skulle ni ha torkat upp det eller låtit det ligga?

När min tik löpte blödde hon inte så mycket, dessutom var golvet i trapphuset "prickigt" så det hade varit en omöjlighet att hitta det knappnålshuvudsstora eventuella blodstänk som funnits där. Så nej jag torkade inte upp det.

Jag torkade upp efter min förra tik, men hon i princip förlorade halva sin kroppsmängd blod varje gång hon rörde på sej.. (såg så ut ialla fall).
Nu bor vi i hus, men skulle vi bott i hyreshus hade jag fått leta med microskåp efter nuvarande tikens mini bloddroppar, då hon knappt blöder och när hon gör det så kommer det pyttelite. Hon kan sova i sängen en hel natt utan tikskydd utan en droppe, så nej.. Jag hade inte gått och letat efter det.

Mvh Domino_s

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har fått tid till veterinären på onsdag men vill bara höra om man kan göra något själv? Tror att ena hunden har fått något som har...
2
Svar
26
· Visningar
2 218
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
934
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 852
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte