Loppor när man har besökt hundpensionat?

coolia

Trådstartare
Min hund var på hundpension över helgen och nu tror jag att hunden har fått löss :-( Hur vet man om det är löss? Jag har fått skumma bett som kliar, det är därför som jag misstänker löss. Hur behandlar man?

Sv: Loppor när man har besökt hundpensionat?

Var har du varit under helgen?
Är det bara du som har problem känns tex bedbugs som ett troligare svar.

Vi bodde på hotell under helgen men det är bara jag som har fått bett. Men det är jag som gosar mest med hunden.

Nej, faktiskt inte. Så då är det kanske bedbugs då?

Försök iaf tänka bredare än så när ni försöker komma på vad det är!
Vart sitter dina bett?

Ryggen, på benen och på armen så det är några stycken. Ganska mycket rött kring själva bettet också.

Tror det är du o inte hunden.
En kollega blev rejält biten efter en natt på hotell :crazy:

Tänk på att loppor och löss inte är samma sak :)
Titta ordentligt igenom hundens päls efter eventuella loppor, de kan ses med ögat. Du kan även kamma hunden med loppkam:)

Nu har hunden tyvärr börjat att klia sig och jakten på orsaken har tagit fart:crazy:

Nu har även barnet fått bett. Och jag har superkollat hunden men jag hittar ingen ohyra alls. Vad gör man? Behandlar för "allt" åker till veterinär eller vad?

Åk till vet för grundlig koll. Är det loppor behovs medel för hunden (tex capstar-tabletter) samt behandling av huset (spray). Det är mycket viktigt att behandla omgivningen då äggen inte är på hunden!

Liknande trådar

Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Sol
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 041
Senast: Liran
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 556
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 541
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025