Lopphalsband?

X

xbella

jag funderar på att skaffa ett sånt t katterna, nu stundas tider då fästingar och kattloppor vaknar t liv.
har innan kört m frontline, d blir både dyrt och fast medlet sitter d en å en annan fästing ändå.

har hört om halsband som är från holland. d skall vara jättebra. men hur skadligt är d för katterna?
vad innehåller dessa?
nån som använder dessa+
vet att de säljs i danmark samt på ett ställe i helsingborg.

Jag köpte hem några lopp/fästinghalsband som innehöll olika vitaminer från Spanien och det funkade väldigt bra, har en katt som varje sommar får allergi och sliter av sig hårtussar från halsen så att han ser ut som en plockad kalkon :( han gör inte det längre tack vare halsbandet.

Men luktar det inte pyton!? Jag vill ju ha mina katter i sängen om natten utan att bli helt inpyrd med kemikalier.

Nja det luktar ju lite ibörjan (inte alls farligt :)), man måste tvätta händerna noga varje gång man tar på det.

vad är värst att de luktar eller har fästingar som d släpper bland sängkläderna.

Jupp, det höll det mesta borta. Jag köpte mina i Spanien av en veterinär.

Liknande trådar

Övr. Katt Min ena katt har under hela sommaren "kommit och gått" väldigt mycket... Han är en sådan individ som inte trivs när det är mycket liv...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Zantha
·
M
Övr. Katt igår när ja va påväg hem såg ja en ungkatt typ 6 månader kolsvart me rött halsband me ett hjärta på såååå himla söt, men den lekte på en...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: mallotten
·
Övr. Katt Har sutte o funderat o haft mig ett tag hä nu.. Har just nu en hund.. 8 årig blandis tik, har en kompis som jag ev kommer att skaffa en...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Minerva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka