Loppfrö..tips på hur man ger de till häst som inte gillar de

S

stallharqvie

skall ge min fölunge på 7 månader loppfrön pga att hon plockar i sig en massa lera i hagen och får kolik känningar av detta. Men min lilla fröken avskyr detta tillskott och jag undrar om de finns nån som har tips på hur man kan ge de till henne. Har testat att blanda med lite vatten och morötter och äpplen samt lite vitlök, men icke och inte gick utblandat med betfor heller..Kan man testa att ge henne de torrt uppå blöt betfor? att man liksom strör över de när betforn svält färdigt..

tack på förhand..

Sv: Loppfrö..tips på hur man ger de till häst som inte gillar de

Loppfrö ska ges torrt, så det är det sätt jag normalt använder.

Härligt, det är så frustrerande att försöka göra det bästa för sin häst - så vägrar de otacksamma kräken att uppskatta ansträningarna :D

exakt...men nu har hon snart gått sina tio dar med detta och ätit upp allt utom 1 dag:) så är väldigt nöjd...

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 980
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Har ett föl, snart 7 månader, efter holländsk hingst (mamman är ett svenskt sto) som börjat lämna kraftfoder. Det är först nu när vi...
Svar
9
· Visningar
1 768
Senast: Görel
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 049
Senast: axel
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 431
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka