löper som en yok

V

vinerlov

ja nu så löpper hon ochså. hon började redan i går kväll.. i dag var är mycket värre. det är en hankatt som är på henne. har parat sej med henne 3 gånger. men vi är lite oroliga över en sak. hon fick p-pippler i går men det kanske var redan försent. hon kanske redan löpte då. men vi får se. hur det går. eller vad tror ni? :confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: löper som en yok

nej det är hon inte. men hon har tydlingen lungnat ner sej lite med löpandet. å det är tur det.

Fast en kastrerad honkatt löper inte, möjligtvis en steriliserad (om man gör så numera?)
fast då ger man väl inte p-piller?

Har TS gett katten P-piller när katten redan börjat skrika och hon har släppt till en hankatt tre ggr redan, ja då får nog TS räkna med kattungar.

Jo, en del löper även efter det att de är kastrerade. Om veterinären är slarvig kan det finnas en liten bit äggstock kvar om producerar hormoner, och då löper katten, fast den varken har livmoder eller äggstockar. Givetvis är den då inte heller fertil.

Har man en sån katt med väldigt jobbigt löpbeteende har jag viss förståelse för att man kan bli frestad att ge den p-piller. Har själv lekt med tanken när vi har en vrålkåt katt som släpar sig runt i lägenheten och skriker.

Nu vet jag förståss inte om det är fallet med TS katt.

Fast här ingår ju frågan hur det går, vilket jag tar som en fråga om ifall hon blir dräktig eller ej. Troligtvis inte kastrerad.

Kanske, jag tycker det är lite oklart vad TS menar. Vi släpper inte ut vår katt när hon löper, även om hon inte kan bli dräktig så känns det som att det vore en skaderisk med att låta henne bli parad av traktens herrar.

Har vinerlov blivit bannad för dom enda tre inlägg hen gjort?
Undrar eftersom det står banned under hens namn.

Annars får vi hoppas att din katt inte hunnit bli med smått.

Kan tänka mig att det är nån som är här på olovligt besök. Dvs bannad men tagit sig ett nytt namn. Så får man inte göra.

just nu så har hon sluat att löpa. nu är hon sitt vanliga snälla jag igen. skönt på det sättet.

Varför släpper du ut henne om hon inte är kastrerad?
P-piller är inte bra för katter i längden, så kastrera katten istället.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 917
Senast: Catsu
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
769
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30