Bipo

Trådstartare
Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15 månader. Nu har hon fyllt 2 år och har inte haft ett andra löp ännu, så det är snart 9 månader sedan som hon löpte. Är detta vanligt?

Kan tilläga att första löpet var väldigt konstigt eftersom hon först blödde i 10 dagar som sedan slutade. En månad efter det kom det tillbaka och då blödde hon 3 veckor i sträck.

Låter som min tik. Hon löpte första gången vid 15-16 månader (dock ej delat löp) sen andra gången 10 månader senare och efter det har hon haft drygt 11 månader mellan löpen. Riktigt praktiskt på många sätt.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: movi
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
952
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka