S

Sweet

Under vilken ålder är det vanligast att tikar löper första gången?

Jag har en golden retiever som är dryga året nu och jag har inte märkt av något löp än... :confused:

Sv: Löp?

Sweet skrev:
Under vilken ålder är det vanligast att tikar löper första gången?

Jag har en golden retiever som är dryga året nu och jag har inte märkt av något löp än... :confused:

De brukar löpa när de är runt 10-12 månader men det kan även komma senare mellan 12-15 månader är inte alls ovanligt. :)

Då kan jag vara lugn då. Hon är så otroligt välartad och fin, har inte visat några tendenser till trottsålder eller något så man undrar ju nästan om det är fel på henne. Alla andra hundar verkar ju förvandlas till små monster då och då. :D

Men jag älskar min voffsing! :love:

Sweet skrev:
Då kan jag vara lugn då. Hon är så otroligt välartad och fin, har inte visat några tendenser till trottsålder eller något så man undrar ju nästan om det är fel på henne. Alla andra hundar verkar ju förvandlas till små monster då och då. :D

Men jag älskar min voffsing! :love:

Ja fast hon blir säkert lite knasig men det brukar visa sig strax innan löpet. Men det blir nog jättebra :D

Bebben skrev:
Allt mellan 7-15 mån är helt normalt.

Oj vilken fin voffsing du ser ut att ha på den lilla bilden. Är det en Grand danois??

Ja, det är min tik som avlivades i våras :(
Hon vart 18 mån gammal, fick tas bort pga för stora psykiska problem. Otroligt vacker GD!

Bebben skrev:
Ja, det är min tik som avlivades i våras :(
Hon vart 18 mån gammal, fick tas bort pga för stora psykiska problem. Otroligt vacker GD!

Åh Nej va tråkig. Hon var väldans vacker..vilken resning

Min schäfertik har sitt första löp nu, hon fyller 9 månader. :smirk:

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: movi
·
Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka