Longeringsövningnar?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Kaka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 825
K

Kaka

Hej!
Är det någon som vet om det finns några (bra) övningar man kan göra med hästen när man longerar? Eller om ni brukar göra några speciella övningar?

Tempoväxlingar (tar ett tag att lära in) och byta varv i trav och galopp

jag tränar mina i tempoväxlingar och kommando. så vid kommandona skritta, trava, galopp och sakta av så går de enbart på rösten. Visslar jag så gör de halt. Vid kommandot öka så ökas takten på den gångarten som hästen just då är i.Träna in ditt ledarskap och kommandon och börja sedan att longera utan lina. Mycket bra träning för er båda. Du får ett stärkt ledarskap samt en häst som lyssnar!!
Lycka till!!

Okej, tack för tipsen! Men han är inte så pass lydig att jag kan longera utan linan... Det är mycket lockande gräs utanför paddocken :p

Liknande trådar

Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 294
Ridning Hej! Jag har en 6 årig dotter som fått låna ett sött o snällt Welsh ponny sto som vi ev ska köpa. Pigg men lydig är ponnyn. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: Edla
·
Träning Hej Jag har ett problem med en häst som jag har börjat träna. När jag longerar honom så lyssnar han perfekt på mig i höger varv, han...
Svar
1
· Visningar
420
Senast: Edla
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka