Löjligt, Borg – lär av "Rid för livet"

(Aftonbladet)
Skulle vi ha som ambition att vidga avdragen till det ena och det fjärde vore det ett sätt att förhindra oss att sänka skatten … Det leder till en låtgåpolitik som bara kan sluta på ett sätt, att Sverige igen blir ett land som har problem med sina offentliga finanser”, sa finansminister Anders Borg.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/lenaaskling/article1229196.ab

Sv: Löjligt, Borg – lär av "Rid för livet"

att finansiera nått som är bra för sjuka borde vara bättre än att strunta i att betala skatt som många utav hans kolleger gör :angel:

DÄR finns det pengar som borde räcka till finansiera ridning som rehabiliteringen :idea:

att finansiera nått som är bra för sjuka borde vara bättre än att strunta i att betala skatt som många utav hans kolleger gör :angel:

DÄR finns det pengar som borde räcka till finansiera ridning som rehabiliteringen :idea:

Jag håller med. faktum är att Anders Borg själv betalat för svart barnpassning, precis som Thomas Bodström faktiskt.

Den grupp som artikeln menar har stor nytta av ridningen är inte samma som skulle ha nytta av att ridning blev avdragsgillt.
De har liksom ingen arbetsgivare som kan dra av för friskvård.
Så jag förstår inte argumentationen.

Ridning borde väl i stället gå som betald rehabilitering för de som behöver det?
Det är nog en billig variant om man jämför med andra insatser.

Jag håller med. faktum är att Anders Borg själv betalat för svart barnpassning, precis som Thomas Bodström faktiskt.

jo, det är lika dumt (Och olagligt) oavsett vem det är som gör det :(

jo, det är lika dumt (Och olagligt) oavsett vem det är som gör det :(

Nu är det fel forum men dessa båda herrar har ju klarat sig bra trots sina små svarta affärer. Kvinnor som gjort lite dumheter har åkt ut däremot.

men för att återgå till tråden. jag tycker alla sporter skall behandlas så lika det går. Jag är dock inne på att vuxna människor hobbyer kanske inte skall subventioneras alls. Gränsen mellan vad som är hobby och rehabilitering eller friskvård är dock svår att dra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka