Loftsäng/våningsäng junior (170*60)

FadeAway

Trådstartare
Måste omorganisera mina barns rum och två barn behöver dela. Finns det några prisvärda varianter av dessa?
Vi har standardmått (240) så en hel del går bort. Vill helst inte ha en 200*90 säng dels då mina barn är små och det känns gigantiskt för dem.
Vi gillar 160*70 måttet.

Måste omorganisera mina barns rum och två barn behöver dela. Finns det några prisvärda varianter av dessa?
Vi har standardmått (240) så en hel del går bort. Vill helst inte ha en 200*90 säng dels då mina barn är små och det känns gigantiskt för dem.
Vi gillar 160*70 måttet.
Hur gamla är dom?

Dom växer fort i en 90 säng.

Hur gamla är dom?

Dom växer fort i en 90 säng.

Äldsta blir fem år i år, mellersta är tre och yngsta är ett. Ett problem är att det minsta rummet totalt domineras om det är en så stor säng i den. Det gjorde jätteskillnad när vi bytte från 160*70 till 140*70 som det står där idag.

Äldsta blir fem år i år, mellersta är tre och yngsta är ett. Ett problem är att det minsta rummet totalt domineras om det är en så stor säng i den. Det gjorde jätteskillnad när vi bytte från 160*70 till 140*70 som det står där idag.
Jag har en loftsäng där den översta är 80 och den är för liten till min åttaåring.

Jag tänkte att en loftsäng brukar vara ett dyrare inköp och det kanske är synd om man måste byta om bara några få år.

Jag har en loftsäng där den översta är 80 och den är för liten till min åttaåring.

Jag tänkte att en loftsäng brukar vara ett dyrare inköp och det kanske är synd om man måste byta om bara några få år.

På sikt ska inte barnen dela rum men för att slippa gå i trappor om de vaknar nattetid kommer de behöva dela ett tag framöver. Att den är potentiellt är för liten för mina barn om sex-sju år känns mindre viktigt. Då kommer de antagligen ha egna åsikter om möblering och möbler i sina rum.

Varför så liten säng? Vår son har haft 90x200 sedan han slutade med spjälsäng. Han är nu 4 år och hans rum är liter, så vi köpte en loftsäng som går att leka under men som ändå inte är jättehög. Den heter Snow och kommer från Mio, vi är supernöjda med den.

Varför så liten säng? Vår son har haft 90x200 sedan han slutade med spjälsäng. Han är nu 4 år och hans rum är liter, så vi köpte en loftsäng som går att leka under men som ändå inte är jättehög. Den heter Snow och kommer från Mio, vi är supernöjda med den.

Vi har en 90*200 säng loftsäng i dagsläget. Sonen tycker den är för stor och har uttryckligen önskat en mindre säng. Han leker inte under den loftsängen utan det är mest döyta därav önskan om mindre säng för att maximera lekytan.

Vi har våningssäng till våra, den är från Jysk, funkar kanon. Överslafen är 90 och underslafen 120, där nere sover lilla tjejen på 1,5 :D Blir ombonat med lite kuddar och gosedjur. Dessutom är den användbar för det blir en mysig koja för flera om man hänger för lite filtar :up:

Vi har våningssäng till våra, den är från Jysk, funkar kanon. Överslafen är 90 och underslafen 120, där nere sover lilla tjejen på 1,5 :D Blir ombonat med lite kuddar och gosedjur. Dessutom är den användbar för det blir en mysig koja för flera om man hänger för lite filtar :up:

Vi har en sådan i vårt gästrum. För rummet i fråga hade den blivit gigantisk. Då blir det i det närmaste noll lekyta eller förvaring av leksaker. Sonen har behov av att kunna leka ostört utan sina småsystrar samt att förvara sina leksaker. Det väger tyngre än stor säng.

En curasäng från IKEA? Den kan man ju ha både som loftsäng eller våningssäng om man vill.

Dock är den ju större än de måtten du uppgav

En curasäng från IKEA? Den kan man ju ha både som loftsäng eller våningssäng om man vill.

Dock är den ju större än de måtten du uppgav

Hade ju velat ha standardmått på våningssäng finns ju många att välja på. :)
Kanske ska förtydliga att vi letar loft eller våningssäng men mindre än standardmått.

Vi gillar 160*70 måttet.

Vi bor trångt, fem personer på tre rum och kök. Vi har provat allt. Loftsängar, våningssängar juniorsängar. Det som har funkat bäst för oss är 90*200 sängar. Då spelar det ingen roll med nattvandring och trötta föräldrar kan fly till en ordentligt säng. Lycka till.

Vi bor trångt, fem personer på tre rum och kök. Vi har provat allt. Loftsängar, våningssängar juniorsängar. Det som har funkat bäst för oss är 90*200 sängar. Då spelar det ingen roll med nattvandring och trötta föräldrar kan fly till en ordentligt säng. Lycka till.

Det blir himla tjatigt men det är inte aktuellt för oss eftersom rummet i så fall helt domineras av sängen.
Vi bor i övrigt inte trångt och har en våningssäng modell familjesäng i gästrummet så det är ingen brist på sängar heller. I dagsläget står en 140*70 säng i rummet. Anledningen att vi vill ha en mindre våningssäng är väl genomtänkt. Vi är alltså ute efter fler förslag på tillverkare av juniorvåningssängar snarare än tips om hur mycket bättre det är med fullstor våningssäng.

Vet inte om det finns i Sverige men ett märke som heter Defi har mindre vaningssängar.
När jag googlade sag jag även flera som byggt om ikeas kura, tror ocksa det är ganska enkelt att saga av lite pa bredden och lite pa längden pa den sängen.

Det blir himla tjatigt men det är inte aktuellt för oss eftersom rummet i så fall helt domineras av sängen.
Vi bor i övrigt inte trångt och har en våningssäng modell familjesäng i gästrummet så det är ingen brist på sängar heller. I dagsläget står en 140*70 säng i rummet. Anledningen att vi vill ha en mindre våningssäng är väl genomtänkt. Vi är alltså ute efter fler förslag på tillverkare av juniorvåningssängar snarare än tips om hur mycket bättre det är med fullstor våningssäng.
Hoppekids

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 660
Senast: Fille
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 837
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka