Halcyon
Trådstartare
Hyr ett litet hus ihop med min sambo. Pga jag snarkar gör att vi sover på varsitt ställe eftersom han väcks lätt av detta. Hade min sovplats i rummet i källaren men pga hyresvärden ser till fixa efter liten översvämning så kan jag av förklariga skäl inte sova där. Så jag fått flytta upp till övervåningen och sover på soffan (helt ok för mig) MEN stör honom trots vi ligger några meter ifrån varandra. Dock funkat bra det senaste...
Men till det jag vill komma till. Har ni några lösningar på hur kan dämpa ljudet till "halvrummet"(sovhörnan) vi har i vardagsrummet? Behöver inte se snyggt ut och då vi hyr så får gärna inte va nått som måste monteras fast. Just nu har vi draperistång från IKEA med gardiner på, dessa dämpar mest ljuset ifrån TV men inte ljudet.
Men till det jag vill komma till. Har ni några lösningar på hur kan dämpa ljudet till "halvrummet"(sovhörnan) vi har i vardagsrummet? Behöver inte se snyggt ut och då vi hyr så får gärna inte va nått som måste monteras fast. Just nu har vi draperistång från IKEA med gardiner på, dessa dämpar mest ljuset ifrån TV men inte ljudet.