liten fråga bara om senor

K

knasigare

bara liten undring om hästen har en senskada, blir benet då jättesmalt såfort de är molnigt ute? alltså försvinner svullnaden i senskidan om de är en senskada?

Sv: liten fråga bara om senor

asså... nej, inte om det är en färsk skada, fast det beror ju också på omfattningen. fattar inte frågan riktigt, men varför skulle benet bli smalare bara för att det blir molnigt?

enligt vet. så är de vanligt att om de är soligt och varmt att benen blir lite tjockare på vissa hästar.
denna häst har nämligen en gammal senskada som ska vara läkt nu men benet är alltid lite tjockare när de är varmt ute men helt fint såfort solen försvinner.

Kan int säga om det är vanligt eller ovanligt, men min pålles sena har blivit något tjockare nu när det har varit så oerhört varmt. I vanliga fall så brukar den vara oerhört fin, så man märker knappt att den någonsin varit skadad.

Men det är som knasigare sa. Min pålle är en av de som får något tjockare ben när det är varmt. Misstänker att det har med svalkning att göra.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 042
Senast: jemeni
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 355
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna