Lite uppdatering!

linnsan

Trådstartare
Ni som följde denna tråden:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=947846

Här kommer lite uppdatering om ponnyn.

Han blev ju sjuk ett par veckor efter han kom hem och fick spendera 1 vecka på djursjukhuset.

Så här är lite bilder från tiden som gått.

På ridskolan:
SL270878.jpg

SL270880.jpg

Efter 1 veckas sjukhusvistelse:
Foto129.jpg

Foto135.jpg

Senast ändrad:
Sv: Lite uppdatering!

Det är fortfarande en del kvar tills han är helt fin i överlinjen men vi har iallafall kommit en bit på vägen:)
Och vi har nu varit ute och skrittat ett par gånger också:)

Senast ändrad:

Jag ser stor skillnad! Skönt att det går åt rätt håll nu! Bara att jobba på :)

Det är ju sån skillnad då de fäller av sig pälsen! Blir nog en riktigt snygg liten pålle det där! Jobba på!

Följde förra tråden!
Men måste ha missat något, för SÅ illa var han väl inte när han kom hem?
Blev han sjuk?

Han ser mycket finare ut sen han kom hem från sjukan iaf!
Med lite vårgräs och sommarbete så kommer han bli :d igen!

Han blev sjuk strax efter att han kom hem, antagligen för att han var i sånt dåligt skick och sen så visade det sig att han hade magsår..

Är bara glad att jag tog hem honom i tid från ridskolan innan han blev sämre.

har precis suttit och streckläst den förra tråden och blev nästan upprörd där ett par gånger när folk tyckte att du INTE skulle ta hem pållen! så väldigt bra gjort att du inte lyssnade på dem ;)

Oj vilken skillnad!! :D Har läst igenom hela förra tråden. Jag var nära på att ramla av stolen vissa gånger när folk inte tyckte du skulle hämta hem honom...
Sen förstår jag inte heller hur folk som hållt på med hästar i "åratal" kan säga att han såg bättre ut på ridskolan?! Nej fya!

Hejaheja på dig och din pålle! :) Lycka till!

P.S. En frisering och han skulle redan se 10 snäpp mer smaskens ut! :D

Ja, jag blev själv förvånad att en del tyckte han såg bättre ut på ridskolan:crazy:.

Haha, har funerat på att klippa honom men tycker om honom i lång man också:)

Han har haft både stubb och vanlig ridhästman så han passar ju i det med, får se hur det blir!

Sen kommer det uppdatering om ytterliggare ett par veckor när vi kommit igång med träningen ordentligt!:)

Tack alla!!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 252
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 053
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 004
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 398
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar