Lite träningsfilmer

Aningsfull

Trådstartare
Kom precis hem från agilityträningen med Julie. Körde både Julie + min träningskompis två hundar. Fick tyvärr inga filmer på det, trist då kelpien är så jääävla häftig! :love:

Första rundan, blev en miss i svängen när jag rör till det så förbannat. :rofl:
http://s9.photobucket.com/albums/a64/lyckligajag/?action=view&current=P1010011.flv

Så vi tar den igen, gick mycket bättre :bump:
http://s9.photobucket.com/albums/a64/lyckligajag/?action=view&current=P1010014.flv

Måste kasta in en film på kelpien också när hans ägare kör. :love:
http://s9.photobucket.com/albums/a64/lyckligajag/?action=view&current=P1010010.flv

Är hon inte söt min lilla pärla? :love:
 
Sv: Lite träningsfilmer

Vilken fart det är i henne den lilla raringen! Det där ser så himla kul ut, synd att min pojk är både för stor, tung och klumpig........
 
Sv: Lite träningsfilmer

Jag älskar Julie! Hon är så snygg och cool :love:
 
Sv: Lite träningsfilmer

Haha, ett studsande litet yrväder :D
hon är verkligen jättesöt :love:

Hojja vad sugen jag blir på att börja med agility
med min lilla tjej hon skulle älska det...

Kelpien såg ut att veta vad det hela handlade om
i allafall, full koncentration och sen full fart ;)
 
Sv: Lite träningsfilmer

Vilken underbar liten hund! Och kelpien! Har en liten smygförälskelse mot just kelpier. Sen är jag jätteavundsjuk på agilitybanan! Tänk att ha tillgång till en sån där även vintertid!
 
Sv: Lite träningsfilmer

Oj, vad roligt ni ser ut att ha. Vill att Milla ska bli lite äldre så att vi också kan börja, så blir det lite konkurrens med studset ;)
 
Sv: Lite träningsfilmer

Jag med, efter att ha fått möjlighet att träna den där kelpien så är jag ganska så säker på att nästa hund blir en sådan - från samma kennel. ;)
Men visst är hon rar min lilla snäcka. :D :love:
Och hundhuset är inte illa alls att ha. Den här veckan drar dessutom agilityträningarna igång i ett av ridhusen i stan så då ska vi göra allt vi kan för att träna där varje vecka. :)
 
Sv: Lite träningsfilmer

Det tror jag, de flesta hundarna tycker ju att det är jättekul. :)
Du får hojta när hon är gammal nog att börja träna så kan du haka på oss. ;)
 
Sv: Lite träningsfilmer

Ja de verkar vara en hel del att köra med! Sen har jag hunnit ändra mig 10ggr om vad nästa hund ska vara men det är nog lika bra att lägga på is ett tag, har redan tre att träna :p

Åh vad fusk! Här står alla hinder insnöade i ett skjul... *suck*
 
Sv: Lite träningsfilmer

Du får hojta när hon är gammal nog att börja träna så kan du haka på oss. ;)

Ja, jag får göra det, men ännu så länge är hon bara 5 månader
så det dröjer nog ett tag innan hon är redo för agilityträning.
Får finslipa lydnaden under tiden ;) Var tränar ni föressten? *nyfiken*
 
Sv: Lite träningsfilmer

Ååh, Vad liten o gullig ! :love:

Jag lääängstar också tills jag kan börja med Agility.. Men lilla Tova är bara 9 v.. :angel: Man får juh inte börja hoppa dem och andra ansträngade saker förräns de är 1 år !!

Men vad kan man göra i Agility väg nu när de är så små ? :confused:
Såklart Lydnad !! :idea: eller finns det mer ? .. Inte precis när de är 9 v.. :cool:
 
Sv: Lite träningsfilmer

Man kan ju köra igång med hinder som inte sliter på hunden när de är lite yngre. Träna på att springa genom tunneln, träna in slalom, en annan bra sak är att träna hunden på att kunna gå både på höger och vänster sida. Det är nåt jag inte gjort med min förrän vi började med agility nu och hon är fortfarande lite förvirrad när jag vill ha ut henne till höger. :D
 
Sv: Lite träningsfilmer

Som agilitytjej måste jag ju bara kommenter att jag tycker du visar lite dåligt. Framför allt på de hinderna där det inte blev så bra, men det rättade du till bra.

Du ser själv hur hon med kelpin visar genom att röra hela kroppen o visa mage osv. Nu vet jag inte hur länge du har tränat men det är vad jag sr mest på filmerna i alla fall.

Din hund har bra fart när hon vet var hon ska men så fort hon blir tveksam stannar hon och kollar på dig. Hade det varit jag hade jag nog sprungit mellan hinderna som stod i en trubbig vinkel, fångat upp hunden och springa med hunden på andra sidan. Hoppas du fattar för det är jättesvårt att förklara. På så sätt tror jag att hunden inte hade stannat upp, men det blir ju helt klart mer spring för dig.

/Jenny
 
Sv: Lite träningsfilmer

Det är 5:e eller 6:e träningen så vi är riktiga nybörjare på det här båda två, jag har aldrig tränat agility förut utan är en nyfrälst. Sen är min lilla så pass signalkänslig att det blir fel så fort jag gör fel, och rätt när jag gör rätt.
Blir lite för stillastående ibland men jag jobbar på det. Det kommer nog med lite mer träning. Alla är vi nybörjare i början. :D Insåg själv när vi tjorvade till det där i svängen att det var jag som brast i vanlig ordning, så lite bättre kroppsspråk så gick det bättre. :D Sen är det första gången vi kör på ett framförbyte kanske jag ska tillägga, det är svårt i början. :D
 

Liknande trådar

Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 871
Senast: pastejja
·
Övr. Hund Jag har köpt en dragsele till tanten, meeen jag är inte helt säker på att den sitter som den ska. Jag har aldrig haft en dragsele förut...
Svar
16
· Visningar
2 806
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag är jätteallergisk just nu så jag försöker hitta nya sätt att roa hundarna inomhus. Det känns lite fel att be dem att städa efter...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: buschiq
·
Övr. Hund Hittade på en gammal filmsnutt där jag filmat våran gammelman och valpen! :love: Där var valpen ca 10-12 veckor,och nu när han är 7...
Svar
6
· Visningar
1 158
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp