- Svar: 15
- Visningar: 1 358
Igår frågade jag hästägaren hur kommande vecka skulle se ut för henne. Svaret var att hon skulle rida idag måndag, men att hon sen jobbade en massa resten av veckan. Jag föreslog då att jag kunde rida onsdag, torsdag, lördag och söndag. Det svar jag fick tillbaka var att stallägaren hade bett om att få låna hästen på lördagen och åka med honom till ridhuset och att han kunde vila på torsdag.
Ok, så det blev två dagar ridning den här veckan. Och hästen får ju vila även tisdag och fredag för dessa dagar hade jag inte föreslagit någon ridning. Det är i alla fall bra att han lastas på lördag så man får veta hur han funkar på den fronten.
Två dagar tycker jag är väldigt lite ridning. Vad gör man av all ridabstinens?
Jag behöver verkligen bli frisk så jag kan jobba och skaffa en egen häst eller foderhäst.
Ok, så det blev två dagar ridning den här veckan. Och hästen får ju vila även tisdag och fredag för dessa dagar hade jag inte föreslagit någon ridning. Det är i alla fall bra att han lastas på lördag så man får veta hur han funkar på den fronten.
Två dagar tycker jag är väldigt lite ridning. Vad gör man av all ridabstinens?
Jag behöver verkligen bli frisk så jag kan jobba och skaffa en egen häst eller foderhäst.