carolineartemis
Trådstartare
Fick ett samtal innan från tjejen som tog in hästarna i mitt stall ikväll. Hon tyckte min häst verkade hängig och hon åt inte höt. Jag åkte ut till stallet för att kolla till henne. Hon stod då och hade småpillat lite i höt. Hon såg trött ut men hon är just nu svullen i ögonen p.g.a alla flugor. Hon hade ingen feber,bra tarmljud och fina slemhinnor. Dock inget bajs men hon hade bara varit inne i en dryg timme. Gick en liten sväng med henne och hon var som vanligt, åt lite gräs vid vägkanten.
Till saken hör att de har varit ute länge. Släpptes ut vid 06.00 och kom in vid 22.00. Jag utökade även hennes hage i eftermiddags så att hon fick ganska mycket mer gräs .
Kan det helt enkelt vara så att hon är mätt och därför ratar höt? Hon kan göra så ibland på våren när gräset börjar gro nämligen.
Tacksam för era synpunkter/En nojjig hästägare
Till saken hör att de har varit ute länge. Släpptes ut vid 06.00 och kom in vid 22.00. Jag utökade även hennes hage i eftermiddags så att hon fick ganska mycket mer gräs .
Kan det helt enkelt vara så att hon är mätt och därför ratar höt? Hon kan göra så ibland på våren när gräset börjar gro nämligen.
Tacksam för era synpunkter/En nojjig hästägare