Lite kattproblem

D

Don_93

Jag har en kattkille som fyller 11 år i år och nu på senaste tiden har han börjat med en ful ovana, nämligen att kissa i min säng. Det är endast där han gör det och det är inte specielt mkt, tror därför inte att det är ngt sjukligt problem med honom eftersom han inte kissar på ngt annat stället (förutom i kattlådan) Har även en yngre honkatt som oxå kan kissar på lite andra ställen men hon har så gott som slutat med det nu.
Vad kan det vara som får min kattkille att kissa i min säng? Märker han sitt revir eller ngt, han ligger väldigt ofta i min säng. Finns det ngt jag kan göra för att få honom att sluta? Han är väldigt mysig o kelig men han är inte så trevlig att ha i sängen när han får för sig att kissa där.
Tacksam för all hjälp!

Sv: Lite kattproblem

Ja han är kastrerad och jag tror inte han har urinvägsinfektion eftersom det enda stället han kissar är just i min säng, inte i soffan, på golvet eller ngn annanstans, men en nära vän till oss är veterinär så det är ju ganska lätt o be henne kolla på honom...

Min Alfons fick urinvägsinfektion för två veckor sedan, han kissade bara på ett ställe utanför lådan. Snäll som han är så kissade han i den extra toalådan som jag hade framme men utan sand i.

Cuaifeach skrev:
Min Alfons fick urinvägsinfektion för två veckor sedan, han kissade bara på ett ställe utanför lådan. Snäll som han är så kissade han i den extra toalådan som jag hade framme men utan sand i.
Jag blir så rörd av sånt här. Min hane var dålig i magen för någon vecka sedan och under natten hade han råkat bli instängd i mitt sovrum utan tillgång till kattlådan. På natten vaknar jag av att han har bajsat på golvet, men inte mitt på golvet utan då har han krupit in i en tom papperskasse som låg på mitt golv och bajsat där inne och försökt febrilt att krafsa över det. Jag tyckte så synd om den stackaren och kunde inte bli det minsta arg på min lilla snutt som gjorde så gott han kunde! :love: Han fick tyvärr ett hastigt bad mitt i natten men jag hoppas jag blev förlåten.

/Erica

Visst är de söta när de försöker att göra rätt så långt det bara går. :love:

Nej, dom har bot tillsammans i typ tre år skulle jag tro, ne detta började för kanske 2-3 månader sedan...

Ne han får inte vara det heller om inte jag e hemma o kan se till han, men på nätterna får han inte vara det, men det e lite synd för jag tycker han e så mysig o ha i sängen:p

Nej, men ska nog kolla upp han om han fortsätter men som jag skrev tidigare, om det vore ngt sjuklig fel på honom, borde han inte då kissa på flera olika ställen istället för bara ett speciellt?

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Tass
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 712
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Mor o far fick ta bort sin cavalier i november pga ngn form av hastig blodcancer. Sorgen var stor och sökandet på olika säljsidor pågick...
2
Svar
24
· Visningar
2 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka