Olivia_locke
Trådstartare
Hur gör ni när ni ska "fixa ihop" en ny foderstat till hästen. Jag ska snart köpa häst (ha på foder först) och jag vill veta vilket foder den hästen går bäst på. Jag vet att hon är ganska pigg, i allafall när man hoppar, så havre kanske inte är det bästa alternatinet (?), men det finns ju havre som är special gjord så att hästen inte ska bli lika het av det. Betfor vet jag iallafall att jag ska ge. Hon står på en ridskola just nu och då får alla hästar samma mat, så det är inte anpassat för just henne, mer än mängden då förstås, så därför tror jag inte jag vill fortsätta med det fodret
Jag vill ju inte hålla på och exprimentera mellan en massa olika sorter så att hon hela tiden får nytt sorts foder. Hur gör ni för att veta vad för fodersort som passar hästen bäst? Eller har jag överskattat detta med foder och det är inte så stor skillnad på de olika märkena och sorterna ?
Jag vill ju inte hålla på och exprimentera mellan en massa olika sorter så att hon hela tiden får nytt sorts foder. Hur gör ni för att veta vad för fodersort som passar hästen bäst? Eller har jag överskattat detta med foder och det är inte så stor skillnad på de olika märkena och sorterna ?