Lite bilder på mina brittiska hårbollar

MissFideli

Trådstartare
Lite bilder tagna den sista tiden:

Så här såg det ut utanför mig när det var som kallast. Balkongen blev som ett extra (kallt) rum, otroligt mysigt!!

vackert1.jpg

vackert2.jpg

Yoga är så vacker
yogajul.jpg

Yoga myser med julklappen från en kompis
yogamys.jpg

Köpte ny koja till Abbie att ha på utställningen. Den gick hem direkt. Yoga tycker det är trist att det inte går att få plats 2 i den bara...
biggrin.gif
Och nej, golvet lutar inte så mycket, men matte gjorde visst när hon tog kort...
icon_rolleyes.gif

yogakoja.jpg

myskoja.jpg

Men Abbie tycker ändå allra bäst om att vräka sig i sin soffa
myssoffa.jpg

Fast mysa med mamma är nog snäppet härligare när man tänker efter...
morsamys1.jpg

morsamys2.jpg

Senast ändrad:
Sv: Lite bilder på mina brittiska hårbollar

Åh vilka sötingar! Vad är dom för ras?

Brittisk korthår, mor och dotter. Mamma är svartvit och dottern är lila (grå).

Abbie (den grå) ser rätt tjock ut på soffbilden, men hon är faktiskt i topphull.

Ah vilka gullungar! Hehe jo jag tyckte hon såg lite tjock ut,men hon orkade väl inte spänna alla magmuskler ;)

Näpp :)
Hennes massör trodde också att det fanns rutor där inne nånstans, men har inte heller hittat dom.
Britten är väldigt krallig och det är mycket under huden. Inte fett dock. Hon är mjuk och go vill jag lova :p

Haha, Yoga gör en Hanoopose (den med leksaken). De är väldigt söta, men jag kan inte låta bli att tycka att de ser *ehhm* gigantiska ut...

Jämfört med dina så är dom nog gigantiska. Iaf i omfång. Just bilden på Abbie i soffan... tjaa.... det är konstigt att en katt som är i så bra hull som Abbie är kan se så... (förlåt Abbie) fet ut.

Jättebra leksak btw, köpt på IKEA. Innehåller kattmynta, men luktar inget. Jag har alla 3 versionerna som finns och kan starkt rekomendera dom.

Är soffan köpt på IKEA. Med kattmynta?...Coolt!

Aha... Jag är nog trött idag :D

Jämför med Maja i normalhull. Kass bild, men man ser skillnaden... Stackarn dras ju med 30% övervikt nu och är "bara" i vecka 6. Mina ligger ju på en matchvikt på 3,0 och 3,4.

Ojdå. Lägg på 2 kg så är du uppe i Abbies vikt som den är nu.

Ska se om jag kan få till en liknande bild på Abbie så kan vi jämföra :idea:

Har din katt en massör?

Mysiga och så välmående de ser ut :) Själv älskar jag runda kissar som är lite och ta i :)

Ja :rofl:
Den grå har ett knäfel som kan medföra att musklerna runtomkring blir spända och sliter knät åt olika håll. Så därför ska hon gå till en massör regelbundet under sina resternade (förhoppningsvis många) år kvar för att motverka allt.
Var på en föreläsning av en massör/homeopat som kattklubben anordnade, och det lät så intressant så jag beställde tid direkt.

Ja, dom är verkligen något att ta i! Yoga är väl en bit överviktig, henne har jag inte vägt. Abbie är i topphull (trots kastrering i maj förra året) och vägde i oktober tror jag det var, 5,2 kg. Hon har alltid växt mycket bra och man såg redan som liten att det skulle bli en bra stomme på henne.

Vilka gosnosar!!! :love: Ser verkligen gosvänliga ut...
*sitter på jobbet och längtar hem*

MissFideli skrev:
Ja, dom är verkligen något att ta i! Yoga är väl en bit överviktig, henne har jag inte vägt. Abbie är i topphull (trots kastrering i maj förra året) och vägde i oktober tror jag det var, 5,2 kg. Hon har alltid växt mycket bra och man såg redan som liten att det skulle bli en bra stomme på henne.

Visst är det så att de ska vara kraftiga, lite grofsiga? I mina ögon ser de verkligen ut som Katter, urtypen liksom... Jag gillar ju även Maine Coon och Norsk Skogkatt, som är kraftiga bitar och med "viltlook"...

Förstår det, jag kan bli tokig av hemlängtan när jag ser en katt. Kan som tur är inte surfa på jobbet, men det kan bli svårt ändå.

Jag gillar MaineCoon, mycket pga storleken. Men jag är för slö för pälsvård :smirk:
Skogisen är fin, men ingenting för mig.

Britten har väl egentligen inget viltlook så, men den är rund och go och ska vara rätt stor, så jag föll som en fura. Just nallebjörnsuttrycket älskar jag.

Liknande trådar

Övr. Katt Tagna med min alldeles egna digitalkamera :love: Yogas nya nöje, sitta inne i duschdraperiet och titta på mig när jag gör mig...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama