lite ångest här..

Bewildered

Trådstartare
Min lilla tös fick en kull på två kattungar, en dödfödd och den andre dog efter två dygn.. En ppillerkull, så j*vla irriterande. (innan ni säger något, Ja, hon ska steriliseras nu..) Så inte nog med att jag är ledsen för att Skrik och Panik inte finns mer, sista moderkakan kom inte med ut och nu småblöder hon... Har Givetvis pratat med vet. som sa avvakta och kom in på en gång om hon visar tecken på feber och/eller blodet börjar lukta illa och ser varblandat ut..

:cry: orolig som en Tok här.. Min lilla prinsessa som brukar vara Tokreserverad och "fin i kanten" har förvandlats till en mammig, klängig pratpåse, rätt skönt iofs för smiter hon unnan kan jag bara ropa så kommer hon nu, i vanliga fall kurrar hon till men ligger kvar.. :) varför flytta på sig om Matte med sina långa ben Ändå kan komma till henne om hon vill något? ;)

men.. lite pepp, gör jag Rätt som avvaktar som veterinären sa? Har någon här någon erfarenhet av sånt här?

..lite moraliskt stöd någon? :crazy:

Sv: lite ångest här..

Jag hade åkt in akut om det var min katt!
Better safe than sorry som det heter, lycka till och hoppas allt går bra!:)

pratade rätt länge med Vet, som var jourhavande.. så hon vet att vi kanske dyker upp om Vittra verkar dåsa av.. Hon äter och dricker som hon ska, och är kartig nog att mucka med hunden när han kommer för nära.. och i ärlighetens namn är det Jätteskönt att se! Sitter med henne, eller rättare sagt, hon sitter med mig hela tiden och pratar och har sig så Än så länge verkar allt ok.. inga småblödningar på någon timme heller, eller rättare sagt på tre timmar så det kanske ändå bara var lite efterskalv.

eftersom dom ändå inte kan "skrapa" henne och det skulle addera stress till kisans allmänmående tyckte vet vi skulle avvakta.. *åååågren och ååångest..*

blöh.. jag är en hönsmamma tror jag... :crazy:

Jag tycker du kan avvakta, katter (precis som människor) kan ha små blödningar efter en förlossning och så länge hon äter bra, inte har feber och inte har diarré så är det oftast ingen fara och hon blir bara stressad i onödan av att fara till vet. Men märker du att hennes allmäntillstånd försämras så åk in direkt!

Tack, det är precis så vi gick till väga :)

Pratade med "min" veterinär på natten sen och fick reda på att jag skulle Sluta oroa mig och börja skämma bort min katt.. Tydligen är det inte helt ovanligt att katthonor som gått/går på de ppillrena min prinsessa fått avlider pga. störtblödningar efter förlossning, men hade det funnits någon risk att det skulle hända så hade det redan hänt.

ppiller 100% säkra, my ass.

Men både distriktarna och "min" vet är iaf informerade om hur det är med henne och att jag kommer dyka upp/höra av mig vid förändring.. Men idag är hon relativt mkt som vanligt, och inte minsta tillstymmelse till blödning vad jag kan se.

Får väl se det positiva i det hela.. hon kommer iaf på inkallning nu.. :idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund kommer överens med alla hundar, t.om griniga gamla surtikar brukar smälta för hennes kroppsspråk, så normalt har jag aldrig...
Svar
0
· Visningar
946
Senast: Viveka
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·
Träning Det här kommer att bli långt känner jag.. Hoppas att någon orkar läsa och kanske kan komma med lite goda råd. Under den senaste veckan...
Svar
18
· Visningar
1 877
Senast: Nethril
·
Övr. Hund Nu är jag trött på vissa hundägare (inte alla, vissa vet hur man sköter och fostrar en hund som tur är). Vi har ett grannpar som...
2
Svar
26
· Visningar
2 099
Senast: lady_mike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar