U
ullis25
(Detta kan bli lång läsning..)Jag vet inte vad jag ska göra nu. Jag har haft min häst i ett år, men under olika omständigheter har jag bara ridit honom dom 3 sista månaderna, och även mer seriöst mark arbete. Nu har jag en paddock att träna i men innan så var jag på ett fält, där jag tömkörde och gjorde även olika övningar i grimma.Det hände då några gånger att han skenade i väg utan förvarning och jag fick hämta honom på stallplanen. Allra första gången jag red honom hos förra ägaren så skenade han. Och i tisdags så ramlade jag av när han fick panik då en annan häst lämnade paddocken och grinden stod öppen. Kommer jag någonsin kunna lita på honom?, jag vill kunna gå ut och gå med honom i grima och tömköra i skogen, men jag vågar inte. Rider jag ut själv vill han hela tiden åt det hållet som stallet ligger åt, och det känns som hela ridningen blir en maktkamp. Markarbete i paddock funkar jätte bra, han stannar när jag stannar, går aldrig in i mig, han följer efter när jag går osv. Ska tillägga oxå att jag inte ridit så länge och hästen är 6år.
Vad ska jag ta mig till??
Vad ska jag ta mig till??