liniment före eller efter?

Sv: liniment före eller efter?

Linimentar och lindar alltid efter ridning, aldrig före. Ser inte att de skulle behöva det. Mina hästar går alltid i hage hela dagen innan ridpass och sedan skrittas de länge och värms noga. Finns inget liniment som ersätter det. :)

Linimenta efter gör jag för att hjälpa till att öka aktiviteten kring leder då han är stillastående på natten för att hjälpa till att transportera bort slaggprodukter och liknande. Även ryggen linimentas efter hårdare pass för samma orsak och för att han lätt får träningsverk om han står stilla i boxen under natten efter ridning. Linimentet tillsammans med massagen hjälper till att hålla musklerna lite mjukare.

okej :)
jag andvänder alltid liniment efter oxå men funderade på vilket som va bäst men beror väl lite på individ oxh förstås:)

efter, ifall det vart ett hårt dressyr pass!

/ neres

Tror det är en smaksak faktiskt. Jag personligen gillar Radital tillsammans med plast, Arnika om man lägger det våtvarmt, Heatlotion och Speedway. Favoriterna är dock Gröngröt till benen och Tallibanolja till rygg! :)
Prova dig fram tills du hittar ett som ger den effekt du önskar.

Jag använder hästens massörs liniment innan ridning, på bogar och hals, och arnika gel efter ridning på nästan hela hästen.
Använder mig mycket av solarium till min häst också. :)

okej tack hörni:)får testa mig fram :P
har just nu och har haft ett tag racing linimentet från emin främst till ryggen(värmande)
men funderar på backontracks ryggvärmare?behöver jag ha liniment på ryggen isåfall eller går dte att kombinera det?

jag använder alltid liniment under BoT's grejer. Tycker inte de hjälper annars. Så kör på med liniment under du :)

jag är intresserad av fårulls paddar, vars finns dom att köpa? i vilken prisklass ligger dom i? :)

Sällan, men mest före på rekommendation från en mkt duktig massör som hittade 2 ställen där det kan behövas.

om jag har satt på det innan- mkt mer lättriden häst.

Det är ju för att förhindra skador som man vill ha bättre blodgenomströmning- värme. Kemisk eller utvändig.
Än har jag inte sett ngn B o T halsduk- som jag skulle behöva;)

Liknande trådar

Hästvård Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊 Jag skulle vilja ha ett kylande...
Svar
2
· Visningar
284
Senast: Grazing
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 577
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 164
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka