Babe

Trådstartare
Hej
Har just kommit hem från hingstvisningen i Kungsbacka. Är helt tagen av hingsten LINGH.
Någon som vet ifall det finns avkommor i sverige efter denna hingst, eller är det första gänget ston som betäcks nu i år?
Någon med erfarenhet av avkomma efter honom? temperament, ridbarhet?

Funderar allvarligt på honom till mitt sto.
/B

Sv: Lingh

Linghs allra första avkommor är 3 år i år och födda i Holland.
Han är ny i sverige, betäcker sina första stån här i år.

Jag har bokat Lingh till mitt sto!!!:d Det skall bli väldigt spännande att se vad som kommer ut nästa år då stoet i sig har en mkt bra stamtavla.
Lingh verkar ju också vara en utomordentligt trevlig hingst att handskas med, vilket för mig har varit viktigt i valet.
Nu kostar ju han en slant att använda och så som tiderna ser ut nu....men finns det några fler här på Buke som bestämt sig för honom?

Förresten Babe; bilden på din avatar påminner mycket om dotterns lilla hamster, de ser ju för goa ut när de proppar kinderna fulla:rofl:

Vad har du för stam på ditt sto?

Är lite nyfiken då jag är orolig att mitt sto är av lite för "tung" modell. Hon är av den grövre/ädre svenska modellen av halvblod.
E: Gazpon 740
ue Brabant- chagall
/B

Visst är hamstern söt :)

Vad har du för stam på ditt sto?

Är lite nyfiken då jag är orolig att mitt sto är av lite för "tung" modell. Hon är av den grövre/ädre svenska modellen av halvblod.
E: Gazpon 740
ue Brabant- chagall
/B

Visst är hamstern söt :)

Mitt sto är efter Weltmeyer - Prince Thatch xx, gracilt benad och av kortare modell. Ganska högrest och med bra skritt.
Hon har fått en avkomma efter Highcruiser som blev väldigt ädel och med långa linjer men som inte tycks bli så väldigt stor.
Hon fölar om en månad med Don Primero.

Mitt andra sto som är mer av gammal svensk modell har jag valt antingen Hohenstaufen II eller Flash Dancer till, verkar lättare. Har inte bestämt mig ännu för vilken av dessa två. Det stoet är efter Bernstein - Neapel - Crown Point xx.

Du kan ju gå in på Lingh´s hemsida/ Offield Farm, där finns några av hans avkommor att beskåda. Det påpekas ju att han lämnar lätta och atletiska avkommor (minns ej just ordvalet i sammanhanget).
Jag hoppas att hans vackra svans är starkt nedärvningsbar:laugh::idea:

Jag har valt Lingh just för att han står i Sverige i år och för att Flemmingh-blodet passar bra till att använda på de så pass väl använda D, W, F, R och Sandro Hit hästarna.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 082
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 421
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka