linfrökaka eller sojamjöl ?

A

ajs1

Har räknat foderstat så jag blir knasig men nu hittat en bra nivå. Behöver få upp proteinet utan för mkt energi (dålig kvot i höt). Med hö, luzern, mineraler och linfrökaka eller sojamjöl blir det ok. Om jag ger linfrökaka måste jag ge lite mer än om jag ger sojamjöl men det känns som om linfrökaka har fler bra egenskaper jmf med sojan. Nån som vet ?
Jag har inte använt nåt av dessa fodermedel på åratal då det var längesen jag hade häst med högtre proteinbehov .

Sv: linfrökaka eller sojamjöl ?

Linfrökaka har mycket sämre aminosyrasammansättning än soja, men linfrökakan har ju andra goda egenskaper. Ur proteinsynpunkt är alltså sojan bättre!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Nu står jag inför problemet att hästen jag har fått hålla igen på varje grässtrå i vanliga fall går ner i vikt av sig själv. Han är...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Har för första gången fått sätta tänderna i en grovfoderanalys! Är inte helt nybörjare då jag fått räkna lite via ridskolan innan, men...
Svar
6
· Visningar
1 441
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Hej. Jag blir inte klok på det här, hoppas ni kan hjälpa... Har använt mig av nib och freefarm för att försöka få till nån typ av...
Svar
4
· Visningar
2 077
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka