Linfröpellets

Salandge

Trådstartare
Ska men ge linfröpellets torrt eller uppblött? Det är väl slemmet man vill åt och "frigörs" det om man ger pettetsen torra? Jag har hört både och, men vad säger ni?
 
Sv: Linfröpellets

jag röstar nog på att ge det uppblött... precis som du säger så är det ju det snälla slemmet man vill åt.... kolla med nån foderrådgivare... står det inte på förpackningen?? :bump:
 
Sv: Linfröpellets

Om det är Hippo LinCubes du menar, kan man ge det både torrt och blött.
Pelleterna är små och smuliga så det borde vara mindre risk för foderstrupsförstoppning än med "normala" pelletar.
Just denna sorten behöver inte stöpas.
 
Sv: Linfröpellets

Jag vet faktiskt inte vad det är för märke på pelletsen... :o det är en brun papperssäck med en liiiten ettikett på där det istort sett bara står linfröpellets på. Själva pelletsen är mörkbruna och stora. Bra mycket större än tex krafftpellets.

Det står inte på säcken ifall man ska blöta upp dem eller inte... det kan inte vara så att de är förbehandlade på något sätt och att slemmet "frigörs" i magsäcken?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
508
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
914
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: screen
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 439
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp