Centaur

Trådstartare
Finns det att beställa i storpack/säck någonstans?

Köper i dagsläget ekologiska 300g påsar med linfrö från mataffären och det känns inte sådär jätteekonomisk....

Jag vill INTE ha pellets, det vet jag finns. Vill ha frön, krossade eller hela. :)

Sv: Linfrö

För ett par år sedan köpte jag linfrö, hela frön, på granngården. Tror säcken var på 20 eller 25 kg.

I vissa mataffärer finns det att köpa 1 kg för ca17 kr.. (16.90)

Blir ju billigare än att köpa på Granngården.
Tänkte oxå göra det innan jag såg att det bara 9 kg i deras kartonger..

Jaga tag i nån bonde som har odlat i stället, då handlar det om några kronor kg!

Men det är attans vad det rinner lätt, så hämta i tunna är att rekommendera för lägger man en gammal säck med linfrö i bilen så är det linfrö överallt sen.

Ptr

Granngården eller andra välorterade häsrtaffärer brukar sälja 7-25 kg till bättre priser än vad du betalar nu :). varför inte ge Loppfrön för att slippa koka linfrön?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 240
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 250
Senast: Görel
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 648
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025