Lillerud.. hur är det?

London

Trådstartare
Hej! :) jag går i 9an nu och nästa år tänkte jag (om jag kommer in såklart) gå på lillerud - hästhållning. Det är i Karlstad jag ska gå. Men jag är LIVRÄDD och har ångest redan nu! Hur är det på lillerud? Är det lätt och hitta vart man ska? Får man vänner snabbt? Är dom snälla där och inte stöter ut någon? Måste man kunna rida en häst i form? Jag har bara ridit 5 år / en gång i veckan... hur är det och gå hästhållning? Jag vet ju lite vad man gör, men är det något speciellt jag behöver veta? :) Tacksam för svar :D
 
Sv: Lillerud.. hur är det?

Jag har gått på Lillerud. Känner en som började där i år o hon trivs jättebra kände ingen innan o har fått vänner fort!
Det e en bra skola me trevliga lärare.
 
Sv: Lillerud.. hur är det?

PM:a Lingren_V hon gick på Lillerud men inte hästinriktningen men hon kan säkert berätta om hur skolan är :)

Jag gick annan internatskola med samma inriktningar, kände 1 när jag började och när jag tog studenten var vi en stor familj så man kommer in i det ganska snabbt. Jag var dessutom inte den mest utåtriktade människa då :)
 
Sv: Lillerud.. hur är det?

Känner en som började där nu i höst. Efter att ha blivit mobbad hela skoltiden är det nu lugn och ro och personen trivs jättebra, har fått många kompisar och är såååå nöjd!
Min son går trean och han trivs också jättebra. De första fem veckorna nu har de praktik men han och hans kompisar åker till skolan flera kvällar i veckan och hälsar på, och han ser fram emot måndag då praktiken är slut och skolan börjar igen.
 
Sv: Lillerud.. hur är det?

Hejsan! Jag började nu i höst, jag går Hästhållningen. Kan säga här och nu. Jag kände INTE en själ där, jag var inte så nervös fören jag satt i bilen påväg dit. Hade med mig min häst där, hade jag inte henne hade jag vänt hem. Det är superlätt att hitta dit.

Jag fick vänner rätt snabbt, dels för jag blev tvungen att dela rum, dels för att folk gick fram till mig, och jag fram till dom. Alltså det krävs mod att våga gå fram till någon. Kom ihåg, det är lika nytt för dom som det är för dig! Dom är supersnälla där och tollererar NOLL mobbning, vilket är superbra.Inga tvåor och treor stöter ut en eller tittar snett på en. Alla är verkligen supersnälla. Det är viktigt att inte bilda en uppfattning av någon fören man har gett den en chans. Sen stöter man ju på människor man gillar mer eller mindre liksom.

Man måste inte kunna rida en häst i form, herregud! Man är där för att lära sig! :D du får berätta om dig själv och hur länge du har ridit sen utgår dom ifrån det. Superbra! På hästhållningen verkar det vara bra än så länge, bra upplägg och jättefina skolhästar! Dom är dock superhårda med reglerna i skolan eller ja, i stallen iaf, och särskillt med städningen på internaten ;) men det kommer gå jättebra för dig, jag lovar! Första skoldagen har dom utedag och delar in er ettor i smågrupper så man får chansen att lära känna varandra och skolan, smart va?

Om det är något mer du undrar, adda mig på fb eller mejla mig! :) Johanna Libäck på fb, och johanna_liback@hotmail.com
 
Sv: Lillerud.. hur är det?

I och med att man under gymnasiet börjar plugga olika inriktningar är det lättare att hamna med personer som har samma intressen som en själv. På grund av det så är risken mycket mindre att man bli ensam eller känner sig utstött. Eftersom att man har samma intressen blir det lättare att hitta samtalsämnen och att umgås över överhuvudtaget. Det kommer nog inte bli några problem. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 392
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 859
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
957
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
675
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp