V
Vaccan
Vaccan har en ny kompis som heter Nisse Han är tre månader och har bott hos mej i två dar nu ,gostok
Han är en vanlig huskatt från ett slumhus (tyvärr) och har *tydligen men vet inte om jag litar på de* blitt avmaskad för en månad sedan ,då hade han ingen mask -men om och när ska ja göra de igen ?
Vaccination..och idmärkning ,är det nått mer eller och visst kan man gö de två samtidigt (måste han sövas ? Får jag vara kvar då ?) Jag tycker kanske inte det är så kul för jag var där och tog bort min ena kanin för en månad sen
Kastrering ,vilken ålder gör man det ,kan man liksom pricka in de före han blir sådär jättejobbig...kommer han bli det om han 1) är enda katten 2) inte har nån tjej ?
Vad kan man isf räkna med att han "gör"
Han är tre månader (typ/cirka/ungefär...) kan vetrinär se precis hur gammal han e ?
Han har diat sin mor varje dag ända fram tills...ifredags kväll då jag tog hem honom *fast han har börjat med torrfoder ,nu får han friskies junior ,jag upptäckte den stora skillnaden mellan adult och junior ,juniorbitarna är mindre (har alltid undrat vadeva )* så han trampar jämt på en me klorna och låter som ett tröskverk ,är han lite efterbliven nu och kommer va såhär hela livet ?
Många frågor ...för min lilla NisseKisse