Lilla Fröken Julie har ont

Aningsfull

Trådstartare
Mest troligt har hon fått sig en smäll igår under promenaden med en bekant och hennes två schäfrar. Hon är otroligt smärttålig så då sa hon aldrig flaska men efter det har hon skrikit när man lyft henne eller tagit på henne.
Hon är pigg och glad, äter med god aptit och hon busar runt här hemma i lägenheten. Jag åkte en snabb sväng på stan idag och när jag kom hem mötter jag av en glad och hoppande lärka. Men när jag sen böjde mig ner och strök henne över ryggen/sidan så skrek hon rakt ut. :(
Jag tycker mig se viss förändring i rörelsemönstret, men hon haltar inte. Jag har försökt klämma och känna igenom henne men då säger hon inte ett ljud. :crazy:
Hon har flera gånger under natten skrikit till. Antagligen har hon bytt ställning eller så har man kanske råkat knuffa till henne lite.
Imorse när sambon vaknade och skulle stryka henne godmorgon så skrek hon också.

Hon har otroligt hög smärttröskel, hon brukar aldrig skrika utan har alltid varit lite av en kamikaze. Så uppenbarligen gör det väldigt ont. Men samtidigt röjjer hon runt här hemma och leker som vanligt, är väldigt pigg på att komma ut och gå. :confused:
Jag kan tycka att hon är lite lugnare ute än vad hon brukar vara, men det är nog bara nåt jag som ser henne varje dag skulle märka, alla andra skulle nog fortfarande betrakta henne som en frisk och galen liten fläkt.

Hon skriker inte heller varje gång man rör i henne för att göra det hela ännu konstigare. :crazy: Och bara en lätt strykning kan få henne att skrika rakt ut ena stunden, medan hon nästa stund inte reagerar när man klämmer ganska hårt. :confused:

Men vad fasen kan det vara? :confused: Hon får vila nu så får vi se om det blir bättre. Känns inte heller lönt att åka in akut till veterinär då allmäntillståndet är så bra. Så jag tror att jag avvaktar någon dag med det, och om det inte blir bättre åker jag in.
Men vad tror ni? Någon som varit med om nåt liknande?
 
Sv: Lilla Fröken Julie har ont

Har ingen aning men en tanke bara. Kan hon inte fått en tagg eller flisa/spinka i huden som gör ont när ni rör vid?

Bara en tanke...
 
Sv: Lilla Fröken Julie har ont

Jag har försökt att kolla efter det, men jag ser ingenting i alla fall. Hon har ju nästan ingen päls så vore det nåt större hade det varit lätt att se. Men är det bara en liten sticka så kan den nog gömmas i den lilla päls hon har.
 
Sv: Lilla Fröken Julie har ont

Jag är lite inne på din linje från promenaden där...

Jag har i och för sig en äldre tik (hon är 10 år), hon har vid ett par tillfällen sträckt sig / fått en smäll vid lek och bus ute.
Hon har inte sagt ett pip vid dessa tillfällen, men däremot efteråt.
Förmodligen har hon blivit stel och då känns det. Detta har hänt när man har tagit henne på ryggen. Även när hon själv hoppat ner från soffan.

Jag hade avvaktat någon dag, hade det inte blivit bättre så hade jag sökt veterinär...
 
Sv: Lilla Fröken Julie har ont

har hon feber?

mammas hund (dvärgpudel) busade med en boll här för nån sommar sen,han råkade rulla över bollen,sen höll ha på samma som din julie gör nu,(helt otroligt sött namn föresten :love: ) han kunde ligga och vile länge,för att sedan upp och busa som vanligt,och sen skrika i bland när man skulle bära han,eller om man klappade han över ryggen..

veterinären trodde att det var en muskelsträckning i ryggen,eller att höften kommit ur led,vilket uteslöts.
så antagligen så var det en sträckning bara,han vart bra efter att ha fått tagit det lugnt i några dagar..

lycka till,och hoppas att det inte är nått farligt med prinsessan!
 
Sv: Lilla Fröken Julie har ont

Min tuffa whippet skriker som en gris just nu pga lindrigt diskbråck. Kan vara nått åt det hållet?
 
Sv: Lilla Fröken Julie har ont

Jag vet inte.. Men det verkar som att det är nåt i ryggen. Har verkligen analyserat sönder allting hon gjort under hela dagen, rörelser och när det gör ont och det verkar som det är ryggen då.
Jag har beslutat mig för att bara ta koppelpromenader nu ett tag, ifall att det är så att hon är överansträngd/har sträckt sig.

Vi är ju ute och går väldigt mycket, ca 2 h nästan varje morgon och då går hon lös större delen av tiden och hon springer och busar i princip hela tiden. Sen på eftermiddagen går vi ca 45 min i koppel och så på kvällen går vi ut ca 20-30 där hon är lös och då springer hon som en idiot igen. Hon är ett riktigt energiknippe, kan ju vara så att hon inte riktigt känner av hur trött hon är.
Sen tränar vi ju även agility, det har vi dock vilat ifrån nu i lite mer än en vecka.
Sen busar hon mycket hemma också, ränner runt med sockar och röjjer runt i sängen, upp och ner ur soffan. Och däremellan ligger hon på balkongen och jäser och vilar upp sig i solen. :D

Men ja.. vi får försöka vila henne nu så gott det går och hoppas på att hon inte blir helt tokig av det. :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 628
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 885
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 345
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 866
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp