Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
vet inte om den här ligger rätt nu men jag tror det.
precis utanför hagen där min häst går finns det massor men liljekonvljer. det ska ju vara giftigt för människor är det farligt för hästar att äta det?
de har ju länsat rätt bra och ingen är ju sjuk men frågan bara kom upp.
Har massa liljekonvalj i min skogshage. Oroade mig rejält första åren, men nu har jag kommit fram till att mina hästar inte bryr sig ett dugg. De smakar varken på liljekonvalj, gullviva eller smörblommor som växer i hagen.
Har nämligen råkat dricka upp ett glas med vatten som vi haft liljekonvaljer i...
Det stod på köksbordet och jag trodde det var mitt vattenglas...Drack upp alltihop och tyckte det smakade lite konstigt (starkt)...så jag frågade barnen om dom haft i nånting i mitt vattenglas...Då sa min son:- NEJ MEN I DET GLASET SATT JU BLOMMORNA SOM VI NYSS LA PÅ KANINENS GRAV!
Jag ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att det inte var nån fara... Det är blommorna man ska undvika att få i sej.
Ok, men enligt era erfarenheter verkar det lugnt att ha hästen i en hage med liljekonvaljer då? Hoppa det, annars blir det till att gräva upp en hel del!
Det är nog ingen fara att ha Liljekonvaljer i hagen....
I våran hage växer det ganska mycke...
och jag överlevde ju ett helt glas med liljekonvalj-vatten...
Hästar (och andra djur) brukar ju ha en förmåga att undvika det dom inte tål, så det är nog lugnt...
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.