Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sen jag flyttade för två år sen så har det varit liljebaggar på mina liljor, det har alltid gått så fort att jag inte hunnit göra något för att stoppa dem.
Är det någon som har någon bra kur för att rädda mina stackars liljor?
Lägg ut en vit handduk under blommorna och börja handplocka och de som gömmer sig hamnar oftast på handduken. Mormor brukar använda grönsåpa och spraya tidigt...
Jag ägnade många år till att plocka baggarna morgon och kväll, tills jag förra året tröttnade och slet bort liljorna, jag saknar dessa vackra blommor, men baggarna är outhärdliga.
De ogillar när växterna är blöta, såpa är bra, jag använde pincett att plocka med.
Trädgård & Växter
Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Trädgård & Växter
Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter!
Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Trädgård & Växter
Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.