Har inte hört talats om Core Wellness förut men blev lite imponerad över mängden man ska kunna ge katten. Vad sägs om den?
Är det så att din katt har konstaterade problem med njurarna, så hade jag övergett tanken att ge Core, Canagan etc. med högt proteininnehåll och ibland höga/felaktiga mineralvärden. Oavsett vad man tycker om innehållsförteckningen när man först läser den på foder som Hill's, Royal canin och Purina så är det väl värt att ge ett av deras medicinska foder som kan förlänga ett sjukt djur liv. De kostrådgivare/ nutrionister som arbetar på mitt djursjukhus är på inget sätt sponsrade av att sälja just sitt fodermärke utan bara måna om att djuren ska vara friska så länge som möjligt. Deras kunskap om hur foder påverkar ett djur är betydligt mer gedigen än den kunskapen jag besatt när jag en gång i tiden jobbade på en viss kedja som säljer djurfoder. Så till en katt med konstaterade njurproblem hade jag själv tveklöst valt ett medicinskt foder. Behöver du däremot bara banta katten finns fler alternativ, men om inte enbart våtfoder är ett alternativ där hade jag valt att banta katten med ett medicinsk foder för ändamålet.