Liggsår på framkotorna? Bed Sore Boots?

F

fnillson

Jag har ganska nyligt stallat upp min lösdriftshäst och han har börjat få liggsår på framkotorna:cry:, jag har bandagerat på nätterna med dom tjockaste paddarna jag hittade på den lokala ridsportbutiken men det verkar inte hjälpa. Jag har oxå rikligt med spån i boxen. Nån annan som har liggsår där på sina hästar och hur har ni löst det. Såg att Pr***nals Ch***e hade nåt som hette "Bed Sore Boots", nån som har provat dom?

Tacksam för svar!

Sv: Liggsår på framkotorna? Bed Sore Boots?

Det skulle jag ju kunna göra men till sommaren blir det lösdrift igen så jag vill inte lägga ut pengar på nåt som inte ska användas sen. Men annars var det ju ett bra förslag :).

finns det halm? Jag har sett flera hästar bli av med sina liggsår genom att få rikligt med halm istället för spån i boxen

Tanken är god men jag tror att min matsnåla häst skulle äta upp all halm och bli ännu fetare än han redan är :(. Hade halm i ligghallen förut och det åt han mer än gärna :laugh:. Skulle helst vilja hitta ett skydd eller liknande som fungerar. Ingen annan som har liggsår på framkotorna??

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka