"Life was like a box of chocolates"

Pooh

Trådstartare
You never know what you're gonna get." Det kommer jag väl ihåg från filmen Forest Gump, och så väl det stämmer. Livet är en berg & dalbana. Nyss vann Mister VM och i morse avlivade vi ett av våra små fälttävlansämnen, lille Whisky Pooh.
Lik sin mor så var han orädd för allt, hoppade som dygnsgammalt föl både dike och små stockar. I tisdags var han ute på hal is och halkade och skadade sig rejält i försöken att ta sig upp. Efter intensiv vård i nästan tre dygn så fick han gå vidare till Trapalanda i morse, sorgligt...:cry:

whisky061002.10cm.jpg

/Pooh

Sv: "Life was like a box of chocolates"

NEJ! Vad trist :cry: och Winnies son också om man nu får säga så, hon verkar vara otursförföljd, inte bli dräktig och sen dör Wiskey.
Jag tänker på er och ger dig en varm kram från mig...
KRAM

Tack bägge två.

Jag får väl tinga stoföl av Oskar om han betäcker Wilma nångång! :idea:

Jag bara visste att det var Whisky som låg, när grannen ringde till jobbet i tisdags, min lille damp-häst...

Ja visst är det typiskt, aldrig kan man få vara glad för länge...

Du får övertala Oskar att betäcka Wilma i vår, se till att det bli ett stoföl och sen rider han upp Wilma I svår klass :idea: Bra idé va?

Fy vad tråkigt! :(

Det såg ut att vara en riktig snygging...
(och fint namn hade han också. :smirk: )

Ha ha, tänk att jag kunde gissa att du skulle gilla namnet, trots stavningen. ;)

Ja, man kan inte få allt.. ;)

Trist är det i alla fall alltid när sånt där händer. Ett sto som var betäckt med just Whiskey kastade härom veckan, inte kul det heller.. :(

Nej, det är jätte-trist det med. Men sånt e livet, det som inte dödar det härdar heter det ju.

Stackars er! Är alltid lika tragiskt när nåt sånt händer. Själv har jag en liknande händelse nyligen, mitt Zephyr sto som var dräktig med First Wish, kastade tvillingföl förra söndagen. Hur veterinären kunnat missa att hon bar på tvillingar på 90-dygns kontrollen är en gåta...:(

nej vad tråkigt.
är inge kul när man blir tvungen att ta bort hästarna :(

verkligen berg o dalbana för er..

Tack alla!
Det är tur att pållarna ger så mycket glädje i vardagen också så det väger upp lite av de trista.

få vad sorgligt, det är en oerhörd smärta att tvingas skiljas från våra hästar och tyvärr är det många som har otur med sina hästar, själv har jag tvingats avliva 3st, en som blev tjuvbeteckt fick föl vid 2år, gick sönder och nervtrådarna kunde inte växa ihop en annan lösa benbitar som inte gick att ta bort och den tredje ärr på tarmen vilket innebar att hon hade kolik över 6ggr den sista månaden..
som du säger väger ofta all den glädje de gett oss upp sorgen men jag lider med dig och hoppas veklgen du fått din beskärda del otur.

kram

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka