Licens-förvirrad...

Krockodil

Trådstartare
Ju mer jag försöker leta reda på fakta desto mer förvirrad blir jag så nu frågar jag er smarta bukare! :D

Som jag vet så får man inte som licenserad ryttare hos SRF tävla på ridklubbar som inte är anslutna till ridsportförbundet.

Men gäller det alla dicipliner? Som typ western och bruksridning? För SRF anordnar ju inte tävlingar i dessa grenar.

Får man ha licens hos både WRAS och Srf eller tävla Western på en klubb som inte är ansluten till Srf även fast man har licens hos Srf?

Hoppas ni förstår ung. vad jag menar... :crazy: :D

Sv: Licens-förvirrad...

Jag har för mig att vissa tävlingar har dispans, t.ex Arab SM.

I ridsportsförbundets stadgar §44 står följande:

Medlem får inte delta i tävling arrangerad av annan än föreningar inom förbundet

Jag tycker att det där är en väldigt märklig formulering. I praktiken antar jag att det är tävlingar i de ridsportgrenar som SvRF anser sig ha patent på som avses, men med den formuleringen skulle man ju inte ens få tävla i bordtennis om man är medlem i någon SvRF-ansluten klubb :crazy:

ja precis. Jag läste ett reportage i nån hästtidning om någon som hade både hopphäst och westernhäst så det måste ju vara tillåtet att ha två licenser... :crazy:

Liknande trådar

R
Hundträning Hej alla! Jag har inte så stor koll på detta och skulle därför vilja veta mer om hur det fungerar. Om en hund har behandlats med...
Svar
19
· Visningar
2 780
Övr. Grenar Jag har blivit med ungponny och nu är det dags för mätning. Hur går jag till väga? Jag har skaffat ett konto på TDB och jag har mejlat...
2
Svar
20
· Visningar
5 998
Islandshäst Hej! Är det någon här som är med (har tävlingslicens) i både SvRF och SIF? Måste ni ansöka om tillstånd från SvRF för att få tävla på...
Svar
4
· Visningar
1 235
Senast: skuggi
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 688
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar