Licens för en viss hundras????

R

Rigoletto

Jag pratade med en person härom dagen som sa att för att få äga en Dogo Argentino krävdes det licens för den räknas som vapen!!??

Jag har ALDRIG hört talas om det eller att det över huvud taget finns en sån licens. Vem utfärdar den i så fall?? Polisen?? Uppfödaren?
Är det någon mer än jag som inte tror att det är sant? :crazy:

Min kompis pappa har en Dogo Argentino och hon är världens snällaste hund...

Sv: Licens för en viss hundras????

Ehh.. licens för att äga en dogo? :rofl: det va det roligaste jag har hört på länge
Svärmor har en dogo, å hon har ingen licens för att¨äga henne ;)

nä precis, jag tror inte kompisen pappa har det heller!!! Hur skulle en seriös uppfödare kunna sälja en hund till seriösa köpare om den är så farlig att den räknas som ett vapen??

Jag vet inte vad hon fått det ifrån faktiskt :o :D

Tja vem ska avgöra det då? Jag har en hund som skulle gå under vapenlagen. Men ska jag anmäla det själv eller hur ska det gå till? Hon tillhör en aldeles vanlig ras :p

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 362
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 008
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Hundavel & Ras Vet inte om man ska skratta eller gråta. Kikar lite på annonser. En sjukdom/beroende, är inte ute efter något nytt. Har ju fått hem...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: KaffeKask
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama