Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Adara

Var det inte idag hon skulle få sitt planerade kejsarsnitt?
Jag håller tummarna stenhårt att allt går bra!!!
 
Sv: Leyla?

Jag är Leylas syster så jag får väll svara i stället!

Det blev inte alls som planerat. Meningen var att det skulle vara ett planerat kejsar snitt någon gång på förmidagen i dag.
I morse innan jag stack till jobb 05.30 ringde telefonen och en glad pappa medelade att jag hade blivit moster på natten.

Min syster hade spytt hela dagen innan och fick feber på kvällen, och fick inte komma in på BB för tjejsarsnittet dagen efter (i dag). Syrra blev mkt besviken efter som de var så inställda att få sin lilla den dagen, men de ville ju inte få in ex kräksjukan på BB.
Men för att göra historien kort så fick syrran värkar på kvällen så det var bara till att köra in och få ett akut kejsar snitt.

00.56 den 7/12 (även min pappas födelsedag) kom en liten flicka till världen (alla trodde det skulle bli en pojke), 3375 gram och 46 cm lång.
Bild på tjejen!
http://www.helsingborgslasarett.se/images/18.5b4c3f30107c27e2cd5800012688/2775fgustavsson.jpg.JPG

Var där inne i dag och besökte den nya familjen, och present till den lilla var ett gosedjur som var en häst så klart...:angel:
 
Sv: Leyla?

Åhhhhh....Gratta henne så mkt!!
Tänk att ha kräksjukan och få barn samtidigt. Tala om strongt!

Och grattis till en, vad jag förmodar, stolt moster.
 
Sv: Leyla?

Jodå, stolt moster är det!

Nu visade det sig att hon inte alls hade kräksjukan, utan det var bebisen som hade börjat trycka på som gjorde att hon fick feber och började spy. Slutet gott allting gott!
 
Sv: Ja!!!

Visst är hon söt!
Hon har faktiskt vissa likheter med mig, så det så! Jag var med kort i rocken i rocken när jag föddes..... ;-)
 
Sv: Leyla?

Tack alla :)
Ja som min syster har skrivit så blev allt lite i panik eftersom jag började få värkar på kvällen och efter 2 1/2 timme hade jag 4 minuter imellan så det var bara att komma in och väl inne konstaterade läkarna att jag var 3 cm öppen redan så det var rakt ner till operation där allt gick väldigt snabbt men bra och jag var vaken under snittet och fick se min dotter :love: komma till världen 00,56.
Allt gick över förväntningarna och fast jag inte var i bästa kondition när jag kom in eftersom jag inte hade kunnat behålla någon mat eller vätska alls på hela dagen + feber så var jag på benen redan efter lunch en kort runda.
Nu är vi hemma och allt är bara super bra och hon är jätte snäll och go.
 
Sv: Leyla?

Vad roligt för dig och din familj. Lycka till. // bonny.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 514
Senast: ingela119
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 322
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var inne på FK's sida... än så länge är det enbart pensionen som kommer på måndag... 5784, räcker till hyran och nästan... halva...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: IngelaH
·
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
631
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Aggressiv/rädd hund
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp